کارگروه ویژه آب به منظور بررسی منابع آب و گزینش متناسب‌ترین شیوه آبیاری متناسب با خشکسالی اخیر و مرمت و کاشت گل‌های فصلی در شیراز تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جهانبخش میرزاوند رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از ایجاد کارگروه ویژه آب به منظور بررسی منابع آب و گزینش متناسب‌ترین شیوه آبیاری متناسب با خشکسالی اخیر و مرمت و کاشت گل‌های فصلی در سطح شهر خبر داد و گفت: شیراز با توجه به وجود باغات تاریخی مانند ارم و مجموعه باغات قصردشت دارای الگوی توسعه فضای سبز است.

وی با بیان اینکه شیراز دارای ظرفیت‌هایی برای حفظ و توسعه فضای سبز در سطح ملی است، افزود: یکی از راه‌های حفظ و توسعه فضای سبز شهری برون سپاری امور و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی است.

میرزاوند ادامه داد: در حال بررسی چند طرح مطالعاتی در زمینه فضای سبز شهری هستیم و با پایان این بررسی با اعلام فراخوانی از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها دعوت می‌شود.

وی از کاشت سه اصل درخت در جشن روز شیراز و پلاک‌کوبی آن‌ها به نام استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر خبر داد و هدف از این اقدام را تاکید بر تلاش و همکاری همگانی در ایجا و حفظ این سرمایه‌های ارزشمند خواند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از خرید بسیاری از باغ‌های شخصی و تبدیل آن‌ها به باغ خانواده و پارک در جهت حفظ این منابع حیاتی خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های متفاوتی برای ایجاد و نگهداری فضای سبز شهری داریم و در همین راستا بزرگترین فرش گل و تابلو کاشت با ۵۷۰ اصله درخت را در مناطق جنوبی شهر به اجرا در آوردیم.
انتهای پیام/ر

تشکیل کارگروه ویژه آب به منظور بررسی منابع آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.