پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان برای گردش پایان هفته؛

موزه هنرهای معاصر تهران تداعی گر مناطق كويری

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم بهاری شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، موزه هنرهای معاصر تهران است که یکی از سرشناس‌ترین موزه‌های ایران و جهان به شمار می رود و گنجینه‌ای بسیار گران‌بها از بزرگترین هنرمندان دنیا همچون گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی در آن نگهداری می‌شود. بنای این موزه با الهام گرفتن از بادگیرهای کویری ایران طراحی شده است و مناظر زیبا و چشم نوازی را برای گردشگران به وجود آورده است.

موزه هنرهای معاصر تهران تداعی گر بادگيرهای مناطق كوير ايران


تاریخچه موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۵۶ بنا شده و در گوشه پارک لاله تهران قرار گرفته است. این موزه دارای ۹ گالری است که ۳ گالری آن به نگهداری از آثار ارزشمند هنرمندانی اختصاص دارد که نام آن‌ها پیش از این ذکر شد و ۶ گالری موقت آن هم در مسیر بازدید بازدیدکنندگان از این موزه جذاب قرار دارد.

بازدید از گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران برای کسانی که به موزه  می‌روند بسیار  ساده و دلنشین و جذاب خواهد بود. در محوطه این موزه هم آثار هنری و مجسمه‌هایی از هنرمندان کشورهای مختلف دنیا قرار دارد. معروف‌ترین این آثار پیکره «درمانگر» اثر رنه ماگریت نقاش بلژیکی است.

موزه هنرهای معاصر تهران تلفيقی از معماری مدرن و سنتی

موزه هنرهای معاصر ایران مركز فعاليت‌ها و رويدادهای مهم هنری ايران در زمينه هنرهای تجسمی به شمار می‌‏آيد و در حال حاضر  مكان برگزاری نمايشگاه‌های مختلف هنری محسوب می‌شود.

به هنگام برپايی هر نمايشگاه‌، يک يا دو گالری نيز به نمايش گنجينه‌هايی از هنرمندان بزرگ جهان اختصاص پیدا می‌کند. ساختمان موزه تلفيقی از معماری مدرن و سنتی است كه با الهام از بادگيرهای مناطق حاشيه كوير ايران ساخته شده است‌. تنديس‌هايی زيبا و با ارزش از هنرمندان معاصر همچون هنری مور، آلبرتو جياكومتی و پرويز تناولی فضای سبز اطراف را به پارک مجسمه تبدیل کرده است‌.

بيننده مسيری چرخشی را در گرداگرد فضای اصلی موزه طی می‌کند  و پس از تماشای نگارخانه‌ها به هشتی می‌رسد، در دل هشتی اثر زيبا و نوين ماده و فكر كه توسط هنرمند ژاپنی، نوريوكی هاراگوچی از روغن و پولاد ساخته شده است‌، به چشم می‌خورد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مجموعه دايمی موزه هنرهای معاصر تهران از نزديک به 3000 اثر ارزشمند و يكتا تشكيل شده است و به نخبگان ديروز و امروز هنرهای تجسمی ايران و جهان تعلق دارد و در مالكيت موزه است‌. آثاری از هنرمندان پرآوازه مانند رنوار، لوترک، گوگن‌، پيكاسو، ماكس ارنست و ماگريت از جمله‌ آثاری هستند که در موزه هنرهای معاصر تهران وجود دارند.

موزه هنرهای معاصر تهران تداعی گر بادگيرهای مناطق كوير ايران

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران برای رفتن به موزه هنرهای معاصر تهران

برای رفتن به موزه هنرهای معاصر ایران می‌توانید در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران از قطار پیاده شده و از آنجا با تاکسی به خیابان کارگر شمالی و پارک لاله و ورودی موزه هنرهای معاصر ایران برسید که مسیر نسبتا کوتاهی دارد.

همچنین، اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی-میدان هفت تیر و میدان آزادی-میدان ولیعصر(عج) در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند و از آنجا با 5 دقیقه پیاده‌روی به موزه می‌رسید. اگر قصد استفاده از تاکسی دارید می‌توانید از تاکسی‌هایی استفاده کنید که از بلوار کشاورز، خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی تردد می‌کنند. از میدان ولیعصر(عج)، میدان دکتر فاطمی، میدان هفت تیر و انقلاب اسلامی به ورودی‌های مختلف اطراف پارک لاله تاکسی دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید پس از پیاده شده شدن از تاکسی به سمت موزه هنرهای معاصر ایران بروید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار