مهم‌ترین رویدادهای شورای شهرداری تهران در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

جمعه///2 بار جریمه در انتظار کسانی که بدون مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند/20 هزار موتورسیکلت برقی به تهران می آید/اقتصادی کردن شرکت‌های شهرداری باری زیان‌ده بر دوش شهرداری استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

امیدوارم شهردار آینده باغ کتاب را تکمیل کند

محسن هاشمی در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران با اشاره به اینکه سال های زیادی بود که منتظر ساخت باغ کتاب بودیم و در این مدت تعاریف مختلفی از این مجموعه می شنیدیم، اظهار کرد: در این بازدید فضای قابل استفاده بسیار خوبی را شاهد بودم. البته این مجموعه هنوز نو پا است و امیدواریم با تلاش های مدیریت این مجموعه روز به روز وضعیت بهتری پیدا کرده و جوانان و فرهیختگان تهرانی را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه باغ کتاب می تواند در توسعه ایده های فرهنگی از اولویت های شهرداری تهران باشد، افزود: امیدواریم شهردار تهران زودتر منصوب شود و در توسعه ایده های فرهنگی این مجموعه را تکمیل کند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در قوانین بودجه برای فعالیت های هنری بودجه معینی در نظر گرفته شده است و این تشخیص شهردار تهران است که کدام یک از فعالیت ها در زمینه تکمیل، ساخت و ساز و تجهیز اینگونه فضاها در اولویت قرار گیرد.

هزینه صدور آرم ترافیک برای دارندگان سهمیه طرح ترافیک

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: تمام کسانی که شامل سهمیه های طرح ترافیک می‌شوند باید 100 هزار تومان برای صدور آرم طرح ترافیک پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه تردد در محدوده ترافیک برای خبرنگاران با 90 درصد تخفیف لحاظ می شود، باید کارت آنها شارژ داشته باشد تا 10 درصد باقی مانده از حسابشان کسر شود؛ بر این اساس در ابتدا 150 هزار تومان یا حتی بیشتر بنابه میزان تردد باید واریز کنند.

2 بار جریمه در انتظار کسانی که بدون مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید از (شنبه، 15 اردیبهشت ماه) اجرایی شده است،  اظهار کرد: 20 درصد تخفیف شامل افرادی می‌شود که معاینه فنی برتر دریافت کرده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۱۵ روز اول از اجرای طرح ترافیک جدید به صورت ارشادی خواهد بود.

وی افزود: شرط داشتن معاینه فنی برتر آن است که خودرو در دور موتور 2500 خروج گاز مناسبی داشته باشد. افراد می‌توانند به راحتی معاینه فنی برتر دریافت کنند و برای این امر 2 مرکز شبانه روزی معاینه فنی نیز موجود است.

پورسید آقایی گفت: اگر شخص در این فرصت اقدام به خرید طرح نکند، هم عوارض ورود به طرح بر عوارض خودروی او افزوده می شود و هم از طرف پلیس جریمه می شود.

لغو مصوبه باغات توسط دیوان عدالت اداری

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که یکشنبه برگزار شد، با بیان اینکه دیوان عدالت اداری مصوبات شورای شهر را در خصوص باغات لغو می‌کند، اظهار کرد: این امر روند جدیدی است که باعث نگرانی شده است.

وی افزود: از مسئولان شهرداری خواستم تا تمامی احکام صادره در خصوص باغات طی 4 سال گذشته را تهیه کنند و به اطلاع افکار عمومی گذاشته شود که اگر اشکال در پرونده‌ها است، آن را رفع کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: دیوان عدالت اداری مصوبه باغات شورای شهر را لغو کرده است و باید مانع دیوان عدالت اداری برای لغو مصوبات باغات شویم.

20 هزار موتورسیکلت برقی به تهران می آید

سمیع الله حسینی مکارم در شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در ارائه برنامه خود به عنوان کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه مردم شهر را می‌سازند و شهر مردم را می‌سازد، گفت: شهر تهران را دانش‌بنیان و شهری برای زندگی می‌دانیم.

کاندیدای شهرداری تهران افزود: تا دو سال آینده بحث زباله‌سوز را محقق می‌کنیم، 20 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی خواهیم داشت و همچنین تولید برق را از شیرآبه‌ها و زباله‌های آرادکوه دنبال می‌کنیم. از اجرای تولید برق از طرف زباله‌های آراد کوه 120 میلیارد تومان درآمد حاصل خواهد شد و تا 3 سال ‌آینده خط 6 و 7 و ادامه خط 1 را تکمیل خواهیم کرد.

حسینی مکارم با بیان اینکه ظرفیت حمل و نقل را با تمرکز بر حمل و نقل ریلی توسعه خواهیم داد، گفت: فاصله قطارها را کاهش خواهیم داد. با توجه به اینکه 4 کارخانه واگن‌سازی در کشور داریم، با تأکید بر حمایت از تولید ملی در طول سه سال آینده سهم قطارها را از 9 درصد به 20 درصد افزایش می‌دهیم.

اقتصادی کردن شرکت‌های شهرداری باری زیان‌ده بر دوش شهرداری است

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نجفی سفرهای خارجی داشت و عملا ما شاهد جلب سرمایه خارجی نبودیم.

وی افزود: اقتصادی کردن شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری قرار بود به منظور کمک به شهرداری انجام شود، اما در حال حاضر باری بر دوش شهرداری است.

دو گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند + بیوگرافی

در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از رای گیری برای انتخاب دو کاندیدای شهرداری سید محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم انتخاب شدند.

گفتنی است؛ در ابتدا ۷ نفر کاندیدای شهرداری تهران بودند که پس از انصراف میرزایی، حجتی و انصاری لاری رای گیری از میان ۴ کاندیدای باقی مانده حناچی، حسینی مکارم، افشانی و حسینی انجام شد.

توضیحات مدیرعامل «شهر سالم» درباره خبر «چکاپ برای شهردار آینده تهران»

صبح روز نوزدهم اردیبهشت ماه سایت شرکت «شهر سالم» از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آمادگی دارد تا پیش از انتخاب نامزد‌های تصدی شهرداری تهران از آن‌ها چکاپ سلامتی به عمل آورد.

اگر چه این اطلاعیه تاکیدی نکرده که چکاپ کامل شرط شهردار شدن است، اما حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم می‌گوید: از همه افرادی که در شهرداری تهران مشغول به کار می‌شوند، چکاپ سلامتی به عمل می‌آید.

 مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: منابع انسانی شهرداری تهران هر فردی که می‌خواهد در شهرداری فعالیت کند اعم از مدیر، کارمند و یا کارشناس را مورد پایش سلامت قرار می‌دهد. سپس آن‌ها یک گواهی سلامت می‌گیرند و اجازه ورود به حوزه کاری خود را پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار