رئیس مجلس گفت: رفتار آمریکایی‌ها در دنیا ناامنی ایجاد می‌کند چرا که آنان به هیچ تعهدی پایبند نبوده و در صحنه بین‌الملل گسست ایجاد می‌کنند

منزلت معلمان حفظ شود/ رفتار آمریکایی‌ها در دنیا ناامنی ایجاد می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع معلمان نمونه کشور گفت: رفتار آمریکایی‌ها در دنیا ناامنی ایجاد می‌کند چرا که آنان به هیچ تعهدی پایبند نبوده و در صحنه بین‌الملل گسست ایجاد می‌کنند.

وی افزود: البته جمهوری اسلامی تجربه‌های زیادی دارد و این موضوع هم می‌تواند با دقت نظر ساماندهی شود و از آن عبور کرد، ولی این نقطه در روابط بین الملل باقی می‌ماند که کشوری که مدعی مدیریت جهانی است و علی القاعده باید به نظامات بین الملل بیش از دیگران پایبند باشد تا این اندازه غیرمسئولانه برخورد می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که مدعی مدیریت جهانی هستند باید بیش از دیگران به نظامات و اصول بین المللی پایبند باشند، اما اینگونه نیست و به همین دلیل آشفتگی در صحنه بین الملل قابل مشاهده است.

لاریجانی تصریح کرد: شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای داستانی طولانی دارد و امروز مقام معظم رهبری خیلی خوب مسیر را روشن کردند و اجمالا گذشته مسائل بین ایران با این کشور‌ها را بیان کردند و برای آینده راهبرد مشخص تبیین کردند.

وی افزود: این تجربه بسیار موثری است که غربی‌ها مخصوصا آمریکایی‌ها نگاه از بالا به پایین دارند و هر وقت احساس کنند چنین چیزی نیست بازی را به هم می‌زنند؛ این اتفاق در موضوع هسته‌ای رخ داد.

رئیسه قوه مقنهه تاکید کرد: خود آمریکایی‌ها تقاضا و درخواست و نامه برای انجام مذاکره می‌نوشتند و با شروطی مذاکره آغاز شد و بعد از چند سال به توافق منجر شد که این توافق به تائید سازمان ملل رسید، اما اینگونه رفتار‌های آنان کاملا مخل امنیت جهانی است و اینکه هیچ تعهدی نسبت به توافق قائل نیستند بیانگر این است که کار با آن‌ها برخلاف ادعا‌های آنان، مشکل است.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید فرزندان ایران بدانند که چه سوابق و نامه نگاری‌ها و حرف‌هایی در جریان موضوع هسته‌ای صورت گرفته و به چه اصولی کشور‌ها دست یافتند و همچنین باید بدانند که همه این اصول را آمریکایی‌ها به سادگی زیرپا گذاشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معلمان اظهار کرد: ابتدا از معلمان و جامعه فرهنگی این سوال را می‌پرسم که مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش را در چه می‌دانید؟ مهم‌ترین چیزی که در ذهن‌ها می‌آید این است که باید منزلت معلمان حفظ شود و آنان از مشکلات مادی فراغت داشته باشند و ذهنشان درگیر نباشد.

رئیس مجلس بیان کرد: زندگی معلمان باید قابلیت پیش بینی داشته باشد و به اندازه‌ای که زحمت می‌کشند به آنها توجه شود البته به دلیل مشکلات مالی کشور رسیدگی‌های مطلوب صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شاید این موضوع مطرح شود که بودجه‌های آموزش و پرورش چند هزار میلیارد تومان افزایش یابد، اما آیا این موضوع راه حل است؟ واقعا اینگونه نیست چراکه بودجه با محدودیت‌هایی روبه رو است و بنده در این سال‌های متمادی در مجلس مشاهده کردم که نمایندگان برای رفاه فرهنگیان تلاش کرده اند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس جزو خانواده فرهنگیان هستند و در کل نمایندگان با جدیت مسائل آموزش و پرورش را پیگیری می کنند و امیدوارم تلاش های مجلس در زمینه قانونگذاری و تصویب بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش باعث ارتقاء شرایط شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار