رئیس بیست و نهمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: طی ۳۰ سال آینده، ۲۵ درصد جمعیت کشور را سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی محسنی بندپی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران و رئیس بیست و نهمین کنگره فیزیوتراپی گفت: پدیده سالمندی تهدید جدی جامعه است و باید نقش پیشگیرانه فیزیوتراپی را جدی بگیریم‌.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: تغییر چهره بیماری ها از واگیر به سمت غیر واگیر یکی از معضلات نظام سلامت است و در این میان پدیده سالمندی تهدید جدی جامعه تلقی می شود.

وی تصریح کرد: طی ۳۰ سال آینده، ۲۵ درصد جمعیت کشور را سالمندان بالای ۶۵سال تشکیل می دهند و برخورد صحیح با این مسئله جای کار دارد و آمادگی فیزیوتراپیست ها در این عرصه بسیار ضروری است.

 بندپی گفت: افزایش بالای سکته های قلبی، مغزی،افزایش وزن،تغذیه نامناسب و پدیده سالمندی تهدیدی برای نظام سلامت است و باید حضور و مداخله فیزیوتراپیست ها در عرصه پیشگیری را تاثیرگذار و ضروری دانست.

محسنی بندپی گفت: این کنگره با هدف پیشگیری از بیماری ها و با شعار فیزیوتراپی راهی به سوی زندگی سالم برگزار می شود.

وی ظرفیت مطلوب بین المللی برای محققان ایرانی در این کنگره را زمینه ساز جریانات خوبی دانست وافزود: ارائه خدمات درمانی هرچه بیشتر و بهتر در کنار بروز رسانی دانش فیزیوتراپی دستاورد مطلوب این کنگره است.

 بندپی گفت: تحقق جامعه ای سالم باهزینه های کم درمانی و امید به زندگی با تبیین جایگاه فیزیوتراپیست ها در پیشگیری محقق خواهد شد و امید است شاهد جریانات ارزشمندی در سلامت کشور باشیم.

انتهای پیام/

سالمندی تهدید آینده کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.