قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: تعاملات علمی با کشور‌های اروپایی داریم و فراز و نشیب‌های سیاسی بر آن اثری ندارند.

خروج آمریکا از برجام تاثیری بر روابط و فعالیت های علمی و فناوری ما نداردحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خروج دولت آمریکا از برجام گفت: در مورد مسائل علمی، آمریکا جزو کشورهای هدف ما نیست و ارتباط سیتماتیک و نظام‌مند با کشور ما ندارد.

وی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام تاثیری بر روابط و فعالیت های علمی و فناوری ما ندارد؛ اکنون کشورهای هدف ما کشورهای اروپایی و آسیایی نظیر چین،کره جنوبی، ژاپن و روسیه است، بنابراین از این لحاظ جزو دایره کشورهایی نبوده که بخواهیم با آن روابط نظام‌مند داشته باشیم.

سالار آملی در ادامه به  موضوع قراردادهای همکاری علمی  با کشورهایی اروپایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشورهای اروپایی جزو دایره فعالیت های ما هستند و طی دیدارهایی که داشته ایم علاقه مندی خودشان را در این خصوص نشان داده اند؛ در حال حاضر هم روابط مطلوب علمی با کشور های اروپایی نظیر فرانسه، هلند، آلمان، اتریش و ایتالیا  داریم.

قراردادهای علمی با کشورهای اروپایی قطع نمی‌شود

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در خصوص تحت الشعاع قرار گرفتن قراردادهای دانشگاهی با  توجه به خروج آمریکا از برجام گفت: بسیار بعید می دانیم این روابط قطع شود؛ چرا که کشورهای دارای قرارداد با وجود اطلاع از این قضیه وارد کشور ما شدند و  از این طرح و مذاکرات استقبال  کردند.

وی یادآورشد: ما با این کشورها به همکاری های علمی و فناوری خودمان ادامه می دهیم و بعید می دانیم در این فراز و نشیب ها دچار چالش شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار