استاندار سمنان گفت: استان سمنان بیش از یک هزار اثر تاریخی دارد اما بی توجهی به حوزه گردشگری باعث مغفول ماندن آثار تاریخی و فرهنگی در استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدشهاب الدین چاوشی استاندار سمنان نبود امکانات را مانعی بر سر راه توسعه گردشگری روستایی در سمنان دانست و گفت:با ترویج صنعت گردشگری روستایی و با بهبود زمینه های اشتغال و امرار معاش برای روستاییان، جلوی مهاجرت آن ها به شهرها گرفته می شود.

وی در ادامه افزود:کمک به احداث زیرساخت های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری و دفع پسماند توسط دهیاری ها از اولویت های طرح گردشگری روستایی در استان است.روستاهای زیبا با جاذبه های طبیعی و تاریخی نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان دارند.

چاوشی با بیان اینکه  نبود امکانات زیربنایی در روستاهای هدف گردشگری از موانع پیش روی توسعه گردشگری روستایی استان به شمار می رود تصریح کرد: ارایه خدمات گردشگری ، از راه های جذب گردشگر است که در این زمینه استان سمنان اقدام مناسبی تاکنون نکرده و انتظار می رود در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.این استان بیش از یک هزار اثر تاریخی دارد اما بی توجهی به حوزه گردشگری باعث مغفول ماندن آثار تاریخی و فرهنگی در استان شده است.

انتهای پیام / گ

 نبود امکانات  مانعی بر سر راه توسعه گردشگری روستایی در سمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.