رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد مسائل اقتصادی شده، روند روبه رشد اقتصاد ادامه پیدا می‌کند.

روند روبه رشد اقتصاد ادامه پیدا می‌کند/مسائل ارزی تحت کنترل استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی  با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: دولت ترامپ ظرف یک سال و نیم گذشته هیچ‌گونه اقدامی که در جهت پایبندی به تعهداتش در برجام باشد، انجام نداده است و عمدتاً مانع‌تراشی و فضاسازی کرده و سعی کرده اقتصاد ما را تحت تأثیر التهابات قرار دهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ما از قبل برنامه‌ریزی‌هایی لازم را از انجام داده‌ایم، گفت: تصمیمی که از 22 فروردین شروع شد، وضعیت را تحت کنترل قرار داده است و به نحوی اعمال شده که مصون‌سازی اقتصادی کشور از اینگونه فضاسازی‌ها را به دنبال داشته باشد و الان شرایط خوبی را شاهد هستیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: همه تلاش دولت ترامپ این است که با کم‌ترین هزینه بتواند هزینه هایی را برای ما ایجاد کند.

سیف ادامه داد: شاهد این هستیم که آمریکا در این تصمیم خود خوشبختانه منزوی است و تنها کشوری که از آن حمایت کرده است، رژیم صهیونیستی است و بقیه کشورهای طرف برجام و سایر کشورها مواضع به حق ایران را تأیید می‌کنند.

وی افزود: ایران در این موضع از جایگاه مناسبی برخوردار است و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد مسائل اقتصادی شده، روند روبه رشد اقتصاد ادامه پیدا می‌کند. مسائل ارزی تحت کنترل است و تعادل بین منابع و مصارف و واردت کشور وجود دارد و ارز برای همه نیازهای کشور وجود دارد.

سیف با اشاره به جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت برای بازار ارز تصریح کرد: بعد از بررسی‌های زیادی که امروز داشتیم، شقوق مختلف و احتمالاتی که می‌تواند مطرح باشد مورد بحث قرار گرفت و قرار شد دستگاه‌های مختلف، راهکارهای خود را آماده کند تا در جلسه آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز، یکسری از مواردی که در گذشته جزء موارد مجاز برای تأمین ارز از طریق سامانه نیما نبود، مطرح و اتخاذ تصمیم شد که در اطلاعیه بعدی از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما برای پوشش کافی تأمین ارز در سامانه نیما، لیستی از نیازهای منطقی و قابل قبول را تهیه می‌کنیم تا در کمیته مورد نظر در بانک مرکزی تصمیم اتخاذ شود، بیان کرد: در مواردی که جزء اختبارات آن کمیته است، بلافاصله در لیست اقلام مجاز قرار می‌گیرد و بعضی موارد هم در همین کمیته‌ای که ستاد اقتصادی با حضور معاون اوّل رئیس‌جمهور داریم، تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگه ارز کنترل میشد که قیمت دلار سربه فلک نمیکشید
آخرین اخبار