۳8 هزار و 545 طرح موفق و در حال فعالیت مددجویان کمیته امداد اصفهان نشان از پایداری ۹۵ درصدی شغل‌های ایجادشده در استان دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در تشریح نتایج طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد بابیان اینکه در سال 96 مددجویان این نهاد موفق به انجام دادن هفت هزار و 51 طرح اشتغال و خودکفایی شدند، گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات و مشاغل خانگی در حال اجراست.

حمیدرضا شیران، با تأکید بر نظارت کامل و دقیق کمیته امداد در تمام مراحل اجرای این طرح‌ها گفت: از 40 هزار و 691 طرحی که در چند سال اخیر در چرخه نظارت این نهاد قرار دارد، ۳8 هزار و 545 طرح موفق و در حال فعالیت است که بیانگر پایداری ۹۵ درصدی شغل‌های ایجادشده در استان اصفهان است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان ، هدف نهایی اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، توانمندی اقتصادی و ذهنی مددجویان را برای شروع و ادامه یک زندگی پایدار و جدید  دانست و گفت: خدمات کمیته امداد به مجریان این طرح‌ها تا زمان رسیدن به درآمد ماهیانه برابر با دوسوم حداقل حقوق مصوب وزارت کار ادامه می‌یابد و در این سطح درآمدی مستمری مددجو قطع می‌شود ولی به شکل تک یا چند خدمتی حمایت از این مددجویان تا رسیدن به سطح درآمدی پایدار ادامه می‌یابد.

شیران بابیان اینکه در سال 96 مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با رسیدن به درآمد ماهانه 750 هزار تومان از شمول دریافت مستمری و با عبور درآمد آن‌ها از 930 هزار تومان به‌طور کامل از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شدند، گفت: بر این اساس یک هزار و 23 خانوار از چرخه حمایت این نهاد به‌طور کامل خارج شدند و 562 خانوار نیز با ارائه یک یا چند خدمت بدون دریافت مستمری کماکان از حمایت این نهاد بهره مند می‌شوند.

وی با  ابراز خرسندی از موفقیت قابل‌قبول اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان این نهاد گفت: استان اصفهان از ظرفیت‌های خوبی درزمینه صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت برخوردار است و باهمت و تلاش مضاعف در سال 97 ان شاء الله شاهد توانمندی و خودکفایی شمار بیشتری از نیازمندان باشیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.