بر اساس نتایج یک تحقیقات، انگلیس در میان بزرگ‌ترین خریداران مواد مخدر در جهان قرار دارد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد به دنبال گسترش تجارت غیرقانونی آنلاین، انگلیس در میان بزرگ‌ترین خریداران مواد مخدر در جهان قرار دارد.

بررسی جهانی درباره مسائل مربوط به مواد مخدر در سال 2018 نشان می‌دهد بیش از یک چهارم مصرف‌کنندگان مواد مخدر در انگلیس از طریق وب‌سایت‌های اینترنتی به صورت ناشناس و با استفاده از پول رمزنگاری شده مواد مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

سپس دلال‌ها با پست مواد مخدر را ارسال کرده تا از بازرسی‌ها در بنادر دریایی و یا هوایی انگلیس، جایی که مقامات کشور در تلاش برای مبارزه با مواد مخدر هستند، اجتناب کنند.

آمار بالاتر خریداران مواد مخدر در دارک وب (شبکه‌ای که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرارد می‌گیرد) به کشور فنلاند با 46 درصد و نروژ با 30 درصد مربوط می‌شود.

پروفسور «آدام ر. وینستوک»، مشاور و مدیر بررسی جهانی مواد مخدر، گفت این روش در کشورهایی که قوانین سختی در رابطه با مواد مخدر دارد و خرید آنلاین نیز جز سرگرمی‌های آن‌ها محسوب می‌شود، رواج بیشتری دارد.

وینستوک در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «انگلیس بیشتری میزان دوربین مدار بسته شهری را در جهان دارد، بنابراین مردم می‌خواهند خود را از چشم‌های خیره‌ای که به آن‌ها نگاه می‌کند، دور نگه دارند.»

طبق این تحقیقات، اکستازی، ال‌اس‌دی و مواد جدید ( و تایید نشده) رایج‌ترین مواد خریداری شده در دارک وب هستند.

وینستوک در ادامه سخنان خود افزود موادی که به صورت آنلاین فروخته می‌شوند کیفیت بالاتری نسبت به مواد موجود در خیابان‌ها دارند و این موضوع ترس افزایش مرگ بر اثر افزایش بیش از اندازه (اُوردوز) را افزایش می‌دهد، زیرا مصرف‌کنندگان از میزان خلوص مواد آگاه نیستند.

او همچنین گفت: «این امر مشکلات دیگری را نیز افزایش می‌دهد، زیرا مردم می‌توانند به راحتی مواد باکیفیت‌تری به دست آورند، در حالی که خطر روبه‌رویی با دلال‌های مواد مخدر یا دستگیری و جرائم قانونی را تجربه نخواهند کرد.»

اطلاعات 65 هزار خریدار دارک وب که در این بررسی جهانی مواد مخدر سال 2018 شرکت کردند نشان می‌دهد اکثریت آن‌ها بسیار جوان هستند. اغلب زیر 21 سال سن دارند و حقوقی دریافت نمی‌کنند.

43 درصد این خریداران اظهار کردند اولین بار مواد را از طریق دارک وب به دست آوردند.

وینستوک خاطر نشان کرد نگرانی در مورد دسترسی کودکان به این بخش از فضای آنلاین وجد ندارد، زیرا ابتدا باید به سنی رسیده باشند که توانایی دسترسی به دارک وب را پیدا کنند و دوم اینکه باید یک حساب بانکی شخصی داشته باشند.

اما نگرانی اصلی در مورد رشد خرید آنلاین مواد مخدر بدون معرفی دوستان نزدیک است. تا پیش از این خریداران به شیوه سنتی از طریق دوستان خود مواد خریداری می‌کردند.

وینستوک گفت خرید مواد به صورت شخصی، بدون آگاهی جان افراد را بیشتر به خطر می‌اندازد. آن‌ها فکر می‌کنند خرید مواد باکیفیت سلامت آن‌ها را تضمین خواهد کرد، در صورتی که از میزان خلوص آن هیچ آگاهی ندارند و نمی‌دانند چه چیزی خریداری می‌کنند.»

یافته‌ها نشان می‌دهد خرید کوکائین در لندن، پایتخت انگلیس و «گلاسگو»، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند، سریع‌تر از خرید پیتزا است و مردان و زنان از مواد مخدرهای خطرناک استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، میزان مصرف‌کنندگان مواد مخدر در انگلیس که به درمان‌های پزشکی اضطراری نیاز دارند نیز از میانگین جهانی بالاتر است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار