مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: تا پایان امسال بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات فارس گفت: دولت موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۹۰ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را مجهز به اینترنت پرسرعت کند.

وی افزود: اینترنت پرسرعت امسال در ۲ مرحله پوشش جاده‌ای و روستایی که ارتقاء به نسل ۴ را دارند در قانون برنامه توسعه پیش‌بینی شده است.

سهرابی ادامه داد: در حوزه امنیت اطلاعات با توجه به حساسیت‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد یک سند با عنوان سند افتا یا امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات تهیه که براساس آن هریک از دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

وی اظهار داشت: امن‌سازی فضا‌های مجازی و حوزه‌های مرتبط شامل زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه، نرم‌افزار، سخت‌افزار و مشاوره از جمله رویکرد‌ها در حوزه امنیت اطلاعات است.

سهرابی بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سنوات گذشته با همکاری مرکز مدیریت راهبری افتا ریاست جمهوری در ۴ حوزه خدمات مدیریتی، عملیاتی، فنی و آموزشی اقدام به صدور مجوز برای شرکت‌های واجد شرایط کرده است.

وی گفت: نخستین دوره آموزشی نظام مدیریت امنیت اطلاعات یا نما با حضور سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری، مرکز مدیریت راهبری افتا استان فارس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، پارک علمی و فناوری، اداره کل پست و شرکت دانش‌بنیان با حضور ۷۷ کارشناس از ۴۰ شرکت فعال در حوزه امنیت اطلاعات به مدت ۲ روز در شیراز برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: افزایش استاندارد‌های امنیت اطلاعات و ارتباطات و شرکت‌هایی دارای مجوز برای ارائه خدمات مشاوره در قالب شرکت‌های خصوصی و انتقال آن به استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از دیگر اهداف این همایش بود.
انتهای پیام/ر

نخستین دوره آموزشی نظام مدیریت امنیت اطلاعات در شیراز

برچسب ها: ارتباطات ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.