کمتر از 24 پس از خروج آمریکا از برجام، فرماندهان عالی رتبه نظامی ایران به این اقدام و سخنان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   شامگاه سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسماً خروج کشورش را از برجام اعلام کرد. در توافقی که بین ایران و 5+1 منعقد شده بود، حالا عملاً یکی از کشورهای مهم از آن خارج شده و درباره آینده این توافق ابهامات زیادی وجود دارد.

اما در کمتر از 24 پس از سخنان تند شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره برجام و ایران و همچنین اعلام خروج از توافق، فرماندهان عالی رتبه نظامی ایران به این اقدام و سخنان واکنش نشان دادند.

برجامی  مطلوب نبود/ ملت ایران بزرگواری کرد که برجام را پذیرفت

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: بارها و بارها مقامات کشورهای ظالم جهان قصد تهاجم به ما را داشتند اما جرات نکردند. در همین دولت فعلی آمریکا براساس اظهارات وزیر دفاع آن، ترامپ بارها به او فشار آورده که باید برای تهاجم به ایران آماده شود و هر بار این ارتش آمریکاست که گفته است درگیری با ایران تلفات و خسارات بسیار بالایی در پی خواهد داشت.

در سه ماه گذشته این فرد جوان بی‌خرد حاکم بر عربستان با آمریکا همراه شده و به آنها می‌گوید که شما به ایران حمله کنید و ما پول آن را پرداخت می‌کنیم، از سوی دیگر هم آمریکایی‌ها به او می‌گویند که تو به ایران حمله کن و ما از تو حمایت می‌کنیم.

امروز دشمنان به سراغ جنگ اقتصادی با ملت ایران رفته‌اند، چندین سال است که وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان قرارگاه جنگ اقتصادی علیه ایران کار می‌کند تا پولی به سمت ایران نیاید و به ملت ما فشار وارد شود.

ما امروز با نظامی مواجه هستیم که به برجامی که برای ملت ما مطلوب نبود و ما آن را با کرامت و بزرگواری برای اتمام حجت با جهان پذیرفتیم، به امضای خود پایبند نمی‌ماند. ما در داخل تجربه کرده‌ایم که اگر بخواهیم پایدار بمانیم باید دست به زانوی خودمان بزنیم و به برجام و امثال آن تکیه نکنیم.

ملت ایران آنقدر ظرفیت دارد که به عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی در آینده سربلند کند و این نیازمند تغییر نگاه به داخل کشور است. این تجربه دیشب هم نشان داد که هر چند به صورت تاکتیکی می‌بایست دنبال کسانی راه بیفتیم اما در نهایت باید دست به زانوی خودمان بگیریم و کشور را بسازیم.

واکنش فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور در مورد خروج آمریکا از برجام

خدا را شاکریم که آمریکا از برجام خارج شد

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش: خدا را شکر می‌کنیم که آمریکا از برجام خارج شد این طبیعت نظام سلطه و نگاه خاصی است که آنها به ما دارند. می‌بایست هر روز هشدارهای راهبردی قرآن را با خودمان مرور کنیم و بدانیم که آنها تا آخر دنبال این هستند که ما را از راه حق‌مان خارج کنند.

من از روز اول معتقد بودم بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن به مذاکره با آمریکا و بزرگترین سود آن همین اثبات عدم پایبندی آنها به تعهداتشان است.

ما ملتی بزرگ و کشوری غنی داریم، ما همه ظرفیت‌ها برای آقایی و عزت را درون خودمان داریم و امیدواریم این درسی که دیشب آمریکایی‌ها دادند برای جهان آموزنده و مفید باشد.

سعودی‌ها هم از درس‌های عبرت‌آموز تاریخ هستند و اینکه برای مطرح کردن خودشان به آمریکا و صهیونیست‌ها می‌چسبند بسیار عبرت‌آموز است. ما به وعده‌های خدا اعتماد داریم و اگر بر سر مواضع خودمان بایستیم پیروزی نهایی این میدان خواهیم بود.

واکنش فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور در مورد خروج آمریکا از برجام

اروپا نمی‌تواند در برجام بین ایران و آمریکا تصمیم مستقلانه بگیرد/ سرنوشت برجام روشن است

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به فال نیک می‌گیریم، این اتفاق جدیدی نیست و تاثیر تعیین کننده‌ای در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد نخواهد داشت. کاملا روشن بود که آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و یک بار دیگر اثبات شد که آمریکا برای مذاکره و تعامل قابل اعتماد نیست.

پیشرفت‌های کشور ما در سایه تحریم‌ها حاصل شده و تولید و ارتقای قدرت در این شرایط را تجربه کرده‌ایم و آن را به خوبی بلد هستیم؛ ملت ما بسیار بزرگتر، هوشمندتر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تاثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار گیرند.

این مسئله در آینده جمهوری اسلامی بسیار تعیین کننده است و می‌بایست همه ما یک‌دل و هماهنگ با نگاه عمیق به توانمندی‌های داخلی، روی ظرفیت‌های درونی کشورمان متمرکز شویم.

نیروهای مسلح با نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور موجب اقتدار و عزت ایران شده‌اند، انشاءالله در سایر بخش‌های کشور نیز همین نگاه پیاده می‌شود و آن امیدی که به برجام بسته شده بود امروز از بین رفته و این فرصت یکی، دو هفته که دیشب آقای رئیس جمهور گفتند کاملا مشخص است که اروپایی‌ها به نوعی وابسته به آمریکا هستند و بین ایران و آمریکا، آمریکا را انتخاب کرده و نمی‌توانند مستقلا تصمیم بگیرند.

خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای در ایران بهانه بود؛ خروج آمریکا از برجام اثبات کرد که مسئله اصلی آنها توان دفاعی و موشکی و اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه است. امروز جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی دشمنان و در مقابل جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی ما دارد آنها را از پای درمی‌آورد و موجب پیشرفت انقلاب و اقتدار ایران شده است.

از این به بعد ما نیروهای مسلح باید توجه عمیق‌تر بیشتری نسبت به ارتقاء توان دفاعی داشته باشیم و به دنبال مولفه‌های اصلی قدرت خودمان برویم.

واکنش فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور در مورد خروج آمریکا از برجام

متاسفم برای کسانی که به مذاکره با آمریکا دل خوش کرده بودند

 سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی: بنده هم به نوبه خودم خروج آمریکا از برجام را تبریک می گویم و حتما خیر و برکتی در آن است.

وی افزود: انسان تاسف می خورد که فردی که حالت نرمال و عادی ندارد در راس کشوری است و به تعهدات خود هم پایبند نیست و در داخل هم کسانی که دل خوش کرده بودند به مذاکره با اینها و اینکه مشکلات در این صورت حل می‌شود، درحالی که رهبری بارها تاکید کردند ما به اینها اعتماد نداریم.

اشتری تاکید کرد: باید روی پای خود بایستیم و‌ منویات رهبری را دنبال کنیم.

واکنش فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور در مورد خروج آمریکا از برجام

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
بادیدن نظرات فرماندهان غیور کشورم...که هم گام وهم نظر بارهبر عاقل وعالم وعزیزمون هستن..دلم قرص شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بازهم نظامیان زیر نظر رهبری گل کاشتند
Iran (Islamic Republic of)
نظام
۱۲:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام آقای حاجی سردار سلیمانی سلام و صحیح و اون هفته کرمان بود الان هم تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام مهم نیست،ایران باید ار نظر نظامی به بالاترین سطح ممکن برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداوند دشمنانش را بوسیله خودشان نابود می کند خدارا شکر که امریکا خارج شد در غیر این صورت تا سال2025 هر روزی یه تحریمی تا اینکه در منطقه دو اسراعیل دیکردرست کنند عربستان وامارات با خروجترامپ از برجام این سه کشور به اهداف خود نخواهد رسید ولی ایران از این فرست بدست امده در قدرت موشکیش وغنی سازی نا محدود استفاده نکند به ملت خیانت کرده چون در این هفت سال باقی مانده شاید ان سه کشور اروپایی هم خارج نشوند ایران باید خارج شود چون انها حتمآ خواهند ماند برای وقت کشی
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۹:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
حیف شما فرماندهان عزیز نیست که بخواهید جواب دهید.اونها کوچکتر از همت وغیرت شما هستند.(شما مرد عمل هستید نه بازیچه حرف و(به قول بعضی ها)مذاکره.
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
چشم دیدن قدرت نظامی ما را امریکا ندارد دست به هر کاری می زند ترامپ نادان روانی حرکاتش ببینید نه در گفتار نزاکت دارد نه عمل نه نگاه اسراییل از غیور مردان نظامی ایران ترسیده
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
چشم دیدن قدرت نظامی ما را امریکا ندارد دست به هر کاری می زند ترامپ نادان روانی حرکاتش ببینید نه در گفتار نزاکت دارد نه عمل نه نگاه اسراییل از غیور مردان نظامی ایران ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید ایران با قدرت و سرعت به تمام توان دفاعی هسته ای خود بپردازد طوری که امریکا اصرار کند برای بازگشت به همین برجام حاضر است امتیازات زیادی بدهد.
طوری باشد که سران امریکا بگویند چه غلطی کردیم .
به والله که میشود چنین شرایطی به وجود آورد به شرطی که همه مسئولان کشور با هم متحد و هم دل شوند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید مراقب توطئه های شوم دشمنان به خصوص آمریکا و همپیمانانش باشیم
-
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام تمام شد باید آتش زده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا همیشه آنجایی که بتواند با زور پیش می رود و منافع خود را تامین می کند.که بیشتر این گزینه زور و درندگی و خشونت را پی می گیرد و واقعا از این سبک لذت می برد .چون خلق و خویش وحشی گری است.فقط زمانی که زورش نرسد مسأله اش را با گزینه مذاکره پیش می بردوبا سیاست زور و دروغگویی مذاکره را سعی می کند به نفع خود پیش ببرد و هر زمان موقعیت را به نفع خود تغییر داد سریعا عهد نامه و تعهد خود را با سیاست دروغگویی و گول زدن جوامع زیر پا می گذارد و از گزینه زور و خشونت منافع خود را تامین می کند.(((و با چنین کشور زبان نافهمی فقط باید مثل خودش برخورد کرد یعنی برخورد قاطع وسخت )))چون زبانی غیر از زبان زور را متوجه نمی شود و خواهش می کنم از رییس‌جمهور و مقامات دولت و کشوری هیچ گاه از منافع ملت و مردم و کشور در مقابل کشورهای استکبار از جمله آمریکا،انگلیس،فرانسه،و.....کوتاه نیایند ومحکم جلوی این دیوارهای پوشالی بایستان مردم همه پشت سرتان هستند چون به شما رای داده‌اند و قبول تان دارند به امید سر بلندی کشورمان ایران و روزهای بهتر برای مردم ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما نه به آمریکای جنایتکار اعتماد داریم و نه به غرب ، دولت باید مقابله به مثل بکند و در اولین قدم آنها را در خصوص خروج از ام پی تی تهدید بنماید ، نه اینکه دل به اروپایی ها خوش کند ، و بگوید آمریکا رفت ، اروپا هست ! دیگه برجام نمانده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۴:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام نقشه مرحله 1بودبرای ضربه زدن وعقب ماندن ازدستاوردهای هسته ای ونشان دادن ناکارامد بودن مسولان وبدبین کردن ملت به مسولان که وقت خودشان بابرجام تلف کردن ومشکلات دیگرکشور کم توجهی کردن که بتوان اهداف شوم خود راپیاده کنن.ببینیم نقشه بعدیشون چیه ایا بدست وزیر خارجه انگلیس که تازه به ایران امده انجام میشه یادوستان اروپایی شون شایدم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود خدا بر سرداران دلاور ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر سردار باقری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر سردار باقری
Netherlands
حاجی
۰۰:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام بر همه لطفا به من جواب بدین سردارسلیمانی کجا هستن دلمون براش تنگ شده اگه کسی میدونه شمارو به امام زمان بگین خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی فریدنی
۰۰:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بارها رهبر فرزانه مان تاکید کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست الان هم فرمودند که کشورهای اروپایی هم قابل اعتماد نیستند البته اگه دولتمردان ما هم باورشان بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
با خواندن و فهمیدن دیدگاه این عزیزان دلم یکم آروم گرفت درود بر مردان غیور ایران
Iran (Islamic Republic of)
مطیع ولایتیم
۰۰:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
باحول وقوه الهی وباپیروی ازرهبر وولی امرمان آمادگی دفاع ازمملکت ومیهن عزیزمان رااعلام وتانابودی کامل مستکبرین وسردمدارانشان ازپای نمی نشینیم
Iran (Islamic Republic of)
على
۰۰:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا, ناخداى کشتى انقلاب رو حفظ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند..اگر از برجام خارج شد فقط از ترس بود..هرچند بود و نبودش فرقی نداره ما با رهبری آقا سید علی خامنه ای؛ به کارمون ادامه میدیم...

#ماهمه_سرباز_توایم_خامنه ای
Netherlands
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مر حبا به این قدرت ودلاوری جواب امریکا و عربستان را با موشک بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام بر سرداران و امیران سپاه اسلام شما باعث افتخار ملت بزرگ ایران هستید متشکر از زحمات شما در پناه خدا باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر ترامپ کثیف ومرگ بر عربستان سعودی و اسرائیل نجس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بنازم به صبر ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۲:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام ادب بزرگترین اشتباه دولت همین تن دادن به استکبار بزرگ امریکا بود که رهبر بزرگ ما چندین بار فرمودند که نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
با این کار ترامپ مردم روز به روز بدبخت تر میشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه با اقتدار در مقابل آمریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بالاخره یکی از اعضای 5+1 خارج شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بالاخره یکی از اعضای 5+1 خارج شد
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر فرماندهان نظامی ایران

لعنت بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بودن امریکا در برجام چه سودی برای ایران داشته که حالا با رفتنش بخواد ایران ضرر کند اتفاقا با بیرون رفتنش خدمت بزرگی به ایران کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام تا حالا واسمون هیچ سودی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما باید خودمان اتحاد داشته باشیم برای پیشرفت کشور و نیازی به آمریکا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید ما هم از برجام خارج بشیم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
علی برکت الله. درود بر درایت و پیش بینی رهبری
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا با این کارش غیرقابل اعتماد بودن خودشو نشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام و درود برسرداران وطنم که واکنش مقتدرانه را درپیش میگیرند زنده باد رهبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینجاست که در بعد نظامی نیاز به موشک قاره پیما داریم ، اول جوابی به تحریمهای موشکی و هدف قرار دادن کل خاک آمریکا در مواقع ضروری(جنگ نظامی) و دفاع از منافع مون در هزاران کیلومتر دورتر از خاک ایران و....
Iran (Islamic Republic of)
ياس
۱۹:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
حالا نوبت ماست که به خاطر عزت ايراني واقتدارمان بدون ترس وواهمه. برجام را اتيش بزنيم و مطيع رهبرمان باشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
چه بسا از چیزهایی که خوشتان می آید ولی شر شما در آن است و چه بسا از چیزهایی که بدتان می آید و خیر شما در آن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به فرموده رهبرعزیزمون آینده ازآن ملت ایران است،مرگ برآمریکا ،مرگ براسراییل،مرگ برانگلیس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بزرگترین اشتباه تاریخ امریکاه ترامپ امضا کرد سند نابودی امپراتوری امریکاه بنازم حالا خوبه به این میگن سیاست اول بهونه میدایم حالا بهونه میگیریم همه دنیا شنیدن دیگه نگن ایران عهد شکن هست به زودی ترامپ به عنوان خیانت به امریکاه محاکمه میشه اگه وقتی برای امریکاه بمونه بنازم به جواب فرماندهان نطامی کشور ایزد یاورتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
چی میگی گالیور
آخرین اخبار