دبیر علمی نخستین همایش علوم و فناوری‌های شیمی از آغاز به کار نخستین همایش ملی علوم و فناوری‌های شیمی کاربردی ماهان کرمان خبرداد.

آغاز به کار نخستین همایش ملی علوم و فناوری‌های شیمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ زهرا حسنی ، دبیرعلمی نخستین همایش علوم و فناوری‌های شیمی کاربردی، شیمی زمین و شیمی محیط‌زیست گفت: این کنفرانس جایگاه بین‌رشته‌ای ویژه‌ای برای ارائه پیشرفت‌ های جدید و نتایج تحقیقاتی در زمینه ژئوشیمی و شیمی محیط‌زیست است و توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و به بحث و تبادل ‌نظر می‌پردازند، افزود: ژئوشیمی معدنی، ژئوشیمی ایزوتوپ پایدار، ژئوشیمی اکتینید و رادیونوکلئید، ، اثرمحیطی، فوتوشیمی، کاتالیزورهای فوتوژئوشیمیایی، ترمودینامیک، طبیعت واکنش‌دهنده‌ها و دامنه فوتو ژئوشیمی و غیره بخشی از محورهای این همایش دو روزه است.

حسنی تصریح کرد: دبیرخانه همایش با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت ‌نام و دریافت مقالات از آذرماه آغاز به‌کار کرد و با اتمام فرصت ارسال مقالات، 138 مقاله توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه از بین این مقالات، تعداد 86 مقاله مورد داوری علمی قرار گرفته و طبق نظر کمیته علمی همایش ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند؛ اظهار داشت: از این تعداد 24 عنوان مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و 62 مقاله به‌صورت ارائه پوستر مورد پذیرش کمیته علمی قرار گرفتند و تمام مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: این همایش با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری فهرست شده است و امیدواریم بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه بین‌رشته‌ای شیمی محیط‌زیست و ژئوشیمی میسر کند.


انتهای پیام/س

 

نخستین همایش ملی علوم و فناوری‌های شیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار