دونالد ترامپ و شی جین پینگ در یک تماس تلفنی درباره تمدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به منظور مقابله با برنامه‌های موشکی پیونگ‌یانگ مذاکره کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین روز گذشته (سه شنبه) در یک تماس تلفنی بر لزوم تمدید تحریم ها علیه کره شمالی به دلیل ادامه برنامه های موشکی و هسته ای این کشور تأکید کردند.

این دو همچنین درباره یافتن راهکاری برای حل بحران تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین گفتگو کردند. تلویزیون دولتی چین اعلام کرد: شی جین پینگ به دونالد ترامپ گفته است که روابط آمریکا و چین در مرحله ای بسیار مهم قرار دارد. وی همچنین گفته است که روابط دوجانبه برایش اهمیت زیادی دارد و او به داشتن رابطه خوب کاری با پرزیدنت ترامپ اهمیت می دهد. دو کشور باید به دنبال یافتن راهکاری برای حل مناقشات تجاری خود باشند.

گزارشها حاکی از آن است که ترامپ در این تماس تلفنی شی جین پینگ را «دوست» خطاب کرده و در حساب توییتر خود نوشته است که اتفاقات خوبی در امور تجارت در حال وقوع است.

به دنبال این تماس تلفنی، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ بر تعهدات خود مبنی بر اینکه روابط تجاری و سرمایه گذاری میان آمریکا و چین متعادل است و به نفع شرکت های آمریکایی و کارگران این کشور می باشد، تأکید کرده است.

یک کارشناس امور اقتصادی چین قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند تا درباره یافتن راهکاری برای حل بحران تجاری دو کشور با دولت دونالد ترامپ مذاکره کند.

در هفته های اخیر روابط میان آمریکا و چین به دنبال اعمال تعرفه های وارداتی ترامپ پر تنش شده است و احتمال وقوع یک جنگ تجاری میان این دو کشور همگان را نگران کرده است. دونالد ترامپ در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که به منظور حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال می کند. این تصمیم ترامپ، انتقادات بین المللی را برانگیخت. پس از این انتقادات گسترده، آمریکا برخی از کشورها از جمله کانادا، مکزیک، استرالیا، برزیل، آرژانتین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به صورت موقت از این تعرفه های وارداتی معاف کرد.

ترامپ همچنین هشدار داده بود که کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را با ارائه فولادهای ارزان قیمت در اختیار گرفته و باعث از بین رفت مشاغلی در آمریکا شده اند.


انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی ترامپ و شی جین پینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار