رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اصلاحیه قانون دیوان پس از اعلام نظر رئیس قوه قضائیه به مجلس ارائه می شود.

اصلاحیه قانون دیوان عدالت در انتظار تأیید رئیس قوه قضائیهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که با حضور رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و همچنین نایب رئیس کمیسیون اصل 90 برگزار شد، با اشاره به اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری که تقدیم ریاست قوه قضائیه شده است اظهار امیدواری کرد که پس از اعلام نظر آیت‌الله آملی لاریجانی درباره این اصلاحیه، با تقدیم آن به کمیسیون قضایی مجلس و با اهتمام اعضای این کمیسیون شاهد بررسی و تصویب هر چه سریعتر آن باشیم.

وی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را پرکارترین کمیسیون دانست و گفت: در سال‌های طولانی که بنده به کمیسیون قضایی رفت و آمد داشتم، در تقدیم لوایح بسیاری از قوه قضائیه به کمیسیون قضایی، با این کمیسیون مرتبط و از نزدیک شاهد نگاه تخصصی و مساعدت و تعامل اعضای کمیسیون برای بررسی لوایح دستگاه قضایی بودم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با ذکر آماری از عملکرد دیوان در سال گذشته، ضمن تشریح دقیق افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به شعب بدوی و تجدید نظر دیوان طی سال 96، رشد پرونده‌های مختومه دیوان را در این سال نیز مورد اشاره قرار داد.

وی تصریح کرد: رشد پرونده‌های مختومه دادگاه‌های بدوی دیوان عدالت اداری در سال 96 معادل 26 درصد بیش از سال قبل از آن بوده، این در حالی است که پرونده‌های ورودی به شعب تجدید نظر نیز در سال 96 از رشدی معادل 22 درصد برخوردار بوده است.
بهرامی، آمار پرونده‌های مختومه شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری در سال 95 را 53 هزار و237 پرونده ذکر کرد که این تعداد در سال 96 با 41 درصد رشد به 75 هزار و 382 پرونده رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی ثاقبی زاده
۱۳:۵۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام شعبه 46سابق به بنده که درخواست تبدیل وضعیت رسمی کارگری به پیمانی ارائه داده بود م رای منفی داددرحالی که بعد رای بنده رای های دیگری ازهمان شعبه رای مثبت صادر شده است سوالی ایجاد شده چرا اینقدر آرای یه شعبه تناقض دارد ؟
همکارای بنده حدود 95%رای مثبت گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
علی ثاقبی زاده
۱۳:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بنده کارمنداداره بهزیستی هستم جهت تبدیل وضعیت ازرسمی کارگری به پیمانی به دیوان محترم دادخواست دادیم وشعبات متعدد دیوان به همکاران که تمامی شرایط یکسان دارند رای مثبت دادند ولی حدود 5%شعبات متاسفانه رای منفی دادند که خیلی ناراحت کننده است که چرا اینقدر درآرای دیوان تناقض وجود دارد لطفا پیگیری وجواب بدهید
آخرین اخبار