فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: تدوین نقشه راهبردی ساله قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تا تیر ماه انجام خواهد شد که این برنامه نقشه راه پنج ساله قرارگاه را به خوبی تبیین خواهد کرد.

تدوین نقشه راهبردی پنج ساله قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح تا تیر ماهبه گزارش خبرنگار حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در نخستین همایش ملی مهارت آ‌موزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که صبح امروز 19 اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد:‌ امروز مقوله سربازی با گذشته تفاوت بسیاری کرده است و بحث سربازی با یک هنجار و نگاه جدیدی ارائه می‌شود که به عنوان یک مجموعه ارزشمند باید از این سرمایه استفاده حداکثری کنیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 1200 نفر ورودی و خروجی سرباز در کشور داریم، ادامه داد: ‌سالانه 400 هزار نفر سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند و این جوانان سنین بین 18 تا 30 سال را تشکیل می‌دهند.

فرحی تصریح کرد: امروزه تحصیلات سربازان رو به رشد بوده و بیش از 40 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه از منظر نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و ناجا سرباز محور است، افزود: سرباز نقش بسیار مفید و مهمی در بدنه و شاکله نیروهای مسلح دارد.

وی تأکید کرد: از جمله ابرچالش‌های امروز در جامعه، بحث اشتغال است که می‌تواند به عنوان امنیت ملی تلقی شود و اگر در این حوزه کار جدی صورت گیرد می‌توانیم این چالش را به حداقل برسانیم.

فرحی افزود: در بحث سربازی تا 170 ترفیع از مقام معظم رهبری داریم که در یک کتابچه تهیه کرده‌ایم و در حدود یک سالی که قرارگاه تشکیل شده است بیش از 10 ترفیع از ایشان داریم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: سربازان دو سال در اختیار نیروهای مسلح هستند و باید جوانانی مومن، معتقد به نظام و با جوهره کار وارد جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه بحث سربازی را یک سرمایه و ثروت ملی می‌دانیم، تأکید کرد: امروزه در مورد سربازی نگاه جدیدی در نیروهای مسلح وجود دارد که این نگاه، نگاهی سرمایه محور است.

فرحی با بیان اینکه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه با سه مأموریت اصلی تشکیل شده است، ادامه داد: ابتدا باید بتوانیم جذابیت سربازی را میان جامعه ارتقا دهیم و در بعدِ بعد ارتقا نشاط سربازی در میان سربازان است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح سومین مهارت اصلی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه را ارتقای مهارت سربازان برای بازار کار دانست و افزود: اگر سالانه حدود یک میلیون جوان وارد بازار کار می‌شود حدود 500 هزار نفر از آنها پسر است که عمده آنها کسانی هسند که از دوران سربازی خارج شده‌اند.

فرحی افزود: در‌ سال گذشته برنامه راهبردی با دستور ریاست ستاد کل نیروهای مسلح مد نظر قرار دادیم که در آن چندین نگاه مأموریتمان قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با برشمردن برنامه‌های راهبردی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود:‌ ابتدا فرهنگ سازی است تا بتوان بحث جذابیت و نشاط را در میان سربازان تکمیل کنیم و نگاه بعدی در سال 96 بحث کمی بود که برنامه 100 هزار نفری را در نظر گرفتیم که بتوانیم به 100 هزار نفر گواهی نامه مهارت آموزی اعطا کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه نوبت آزمون سراسری مهارت آموزی در کل کشور برگزار کردیم، اظهار کرد: 237 هزار سرباز در این فرآیند آزمون قرار گرفتند که بر اساس گزارش سازمان فنی و حرفه‌ای که به ما اعلام کرد 103 هزار نفر موفق به اخذ گواهی نامه شدند.

وی با بیان اینکه سومین نگاه بحث ایجاد زیرساخت‌ها بود که بتوانیم زیرساخت لازم جهت مهارت آموزی که منجر به اشتغال شود، ایجاد کنیم، تأکید کرد: باید در این باره نیروهای مسلح و بدنه دولت یک پارچه شوند و در جلسات متعددی از 30 نهاد که 16 وزارتخانه و 14 نهاد دولتی را تشکیل می‌دهند که اثرگذار در جهت ارتقای مهارت آموزی سربازان دارند دعوت شده‌اندو ما هم اکنون با 14 دستگاه توافق نامه‌هایی را امضا کردیم.

فرحی با برشمردن برنامه‌های سال 97 گفت: ‌در سال 97 برنامه‌هایی از جمله فرهنگ سازی، کیفی سازی، بحث کمیت که امسال قرار است 200 هزار نفر را آموزش دهیم و تدوین نقشه راهبردی است که تا تیر ماه انجام خواهد شد که این برنامه نقشه‌ راه پنج ساله قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را به خوبی روشن خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار