معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از وارادت انبوه و بی رویه برخی محصولات توانبخشی مثل سمعک و محدود شدن تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

واردات چمدانی سمعک، دست تولیدکنندگان داخلی را بسته استمحمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: واردات چمدانی سمعک به کشور، دست تولیدکنندگان داخلی این محصول را بسته است.

وی در ادامه تصریح کرد: علی رغم اینکه ساخت و تولید سمعک به عنوان یکی از وسایل توانبخشی کار چندان پیچیده ای نیست و تولیدکنندگان داخلی مهارت مورد نیاز برای سمعک را دارند، این وسیله از خارج از کشور وارد می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده به سازمان های مختلف و از جمله سازمان بهزیستی، از حدود 4 سال پیش مراکز توانبخشی برای تامین اقلام مورد نیاز مددجویان خود موظف به خرید این اقلام از محصولات تولید داخل هستند.

مافیای واردات سمعک، تولیدکنندگان داخلی را زمینگیر کرده است

اسدی در ادامه اضافه کرد: در خصوص سمعک به عنوان یکی از وسایل و تجهیزات توانبخشی، متاسفانه باید بگویم که مافیای شکل گرفته از سال ها پیش در خصوص این وسیله کمک توانبخشی، به تولید کننده اجازه توانمند شدن نمی دهد.

وی تاکید کرد: تولید سمعک به تکنولوژی خاص و پیچیده ای نیاز ندارد و در حال حاضر تعدادی از تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید سمعک را مطابق با کیفیت و استانداردهای جهانی دارند، اما مافیای فعلی این ابزار، سال‌هاست که جلوی تولید آن در داخل کشور را گرفته اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر بهترین و باکیفیت ترین سمعک در دنیا بیشتر از 50 دلار قیمت ندارد و این در حالی است که وقتی این وسیله کمک توانبخشی وارد کشور می شود، چند ده برابر قیمت واقعی آن به معلولان و مراکز توانبخشی عرضه می شود.

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مسئولان شرایط تولید داخلی وسایل کمک توانبخشی مثل سمعک را فراهم کرده و از تولیدکنندگان داخلی این محصول حمایت کنند، این ابزار با هزینه ای کمتر از 500 هزار تومان و بالاترین کیفیت تولید و عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر وزارتخانه های مسئول در خصوص تولید و یا واردات تجهیزات توانبخشی ساز و کار حمایت از تولیدکنندگان این ابزار را فراهم کنند، سازمان بهزیستی نیز از تولیدکنندگان فوق حمایت کرده  و اقلام مورد نیاز مراکز توانبخشی را از محصولات تولید داخل تامین می کند.

انتهای پیام/

 

توانمندی تولیدکنندگان داخلی در ساخت سمعک

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب