عضو شورای شهر تهران گفت: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، باید برگزارکنندگان نمایشگاه با شهرداری هماهنگ باشند.

پنجشنبه/////////اولویت 3 بماند//////// شورا در آینده ای نزدیک برگزاری هرگونه نمایشگاه در تهران را منوط به اجازه شهرداری می کندزهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به علت برگزاری 3 نمایشگاه کتاب، نفت و پتروشیمی و گل و گیاه در یک زمان با توجه به ترافیک ایجاد شده به خاطر همین مسئله اظهار کرد: با وجود اینکه اردیبهشت ماه فصل برگزاری نمایشگاه‌ها است، اما اگر برگزار کنندگان با شهرداری و مدیریت حمل و نقل و ترافیک هماهنگ بودند، شاهد این حجم از ترافیک نبودیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گل و گیاه متعلق به شهرداری است، گفت: بعضی از نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه کتاب و گل و گیاه در زمان مشخصی برگزار می شود، اما نمایشگاه نفت و پتروشیمی که متعلق به وزارت نفت است، می‌توانست پیش از نمایشگاه‌ها و یا پس از آن برگزار شود.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه هر نمایشگاه تمهیدات خاص خودش را دارد،‌ گفت: باید مذاکرات لازم قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گیرد. نماینده شهرداری تهران به عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک در تصمیم گیری‌های این چنینی نقطه نظرات خود را اعلام می‌کند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر الزام مجوز شهرداری و شورای شهر برای برگزاری نمایشگاه‌ها صادر کند،گفت: به دنبال این امر هستیم کما اینکه رئیس شورای شهر تهران اخیرا در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول نامه‌ای خطاب به سرپرست آن نوشت و اعلام کرد نباید نمایشگاه خودرو در این محل برگزار شود. در موارد مشخص اقداماتی از این قبیل صورت گرفته است.

وی در خصوص نمایشگاه کتاب گفت: تمهیدات مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه لحاظ شد. حذف پارکینگ از جمله تمهیداتی بود که باعث شد حجم زیادی از ترافیک کاهش یابد و شهروندان از ظرفیت‌های عمومی برای استفاده از نمایشگاه کتاب بهره گیرند.

انتهای پیام/

کاهش ترافیک در محدوده نمایشگاه کتاب امسال با حذف پارکینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار