رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شیوع هشت درصدی بیماری نارسایی قلبی در کشور خبر داد.

هزینه دو برابری درمان بیماری نارسایی قلبی نسبت به بیمار سرطانی/ شبانه‌روزی شدن خدمات نارسایی قلبی تحت عنوان طرح 247 وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در ششمین همایش کنگره نارسایی قلب که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از متخصصان در کنگره امسال از کشورهای خارجی و پزشکان داخلی در خصوص بیماری‌های نارسایی قلبی سخنرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: شیوع بیماری نارسایی قلبی در ایران نسبت به کشورهای آسیایی بیشتر است و امروزه میزان ابتلای ایرانیان به این عارضه حدود هشت درصد است.

اجرای طرح درمان بیماری‌های نارسایی قلبی در 30 شهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه سبک زندگی و مصرف دخانیات باعث ایجاد بیماری نارسایی قلبی در میان افراد می‌شود، افزود: درمان بیماری نارسایی قلبی پر هزینه است، به طوریکه برای درمان هر فرد بیمار حدود 2 برابر یک بیمار سرطانی هزینه دارد و این مسئله حوزه سلامت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: افراد باید چربی خون، فشار خون را کنترل و با کاهش مصرف سیگار زمینه بروز بیماری‌ نارسایی قلبی را در خود کاهش دهند.

آقاجانی عنوان کرد: برای درمان بیماری‌های نارسایی قلبی در سال های گذشته طرح 247 در 30 شهر به وسیله وزارت بهداشت اجرا شد که بر اساس آن خدمات درمانی به صورت 24 ساعته به مردم ارائه می‌شد.

وی یادآور شد: امروزه بین 2 تا هشت درصد بیماری نارسایی قلبی در سراسر کشورمان گزارش شده که با سبک زندگی مناسب می‌توان از بروز این عارضه به خوبی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار