رییس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی؛

بازارطلا در مشهد راکد است و خرید و فروش‌ها متوقف شده است

رییس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بازار طلا فروشان به شدت راکد بوده به طوری که می‌توان شاهد این موضوع بود که خرید و فروش متوقف است.

رکود در بازار طلای مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ شهرام مرصعی افزود:در کشور ما قیمت طلا در گرو نرخ ارز بوده به طوری که قیمت طلا با توجه به نرخ ارز و قیمت جهانی هر اونس طلا، نرخ حدودی آن با کمی اختلاف از بازار بدست می‌آید.
 
وی در خصوص قیمت طلا در بازار افزود: هم‌اکنون بر اساس قیمت اعلام شده توسط اتحادیه هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت ساخت ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که مردم توانایی و قدرت خرید طلا را با این قیمت ندارند.
 
رییس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرایط حاکم بر بازار شرایط عادی نبوده، گفت : نرخ واقعی دلار در بازار مشخص نبوده، از این جهت در بازار شاهد اختلاف و نوسانات هستیم.
 
 مرصعی افزود: با توجه به اینکه در جهان قیمت طلا مانند نفت با نرخ دلار تعیین می‌شود، از این جهت طلا روزانه در بازار‌های جهانی بورس مختلف مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم برابری ریال با دلار در بازار مشکل ایجاد کرده است، گفت: هم‌اکنون شاهد عدم برابری نرخ ریال با دلار بوده، همچنین در بازار نرخ اکثر محصولات غیر واقعی است.

رییس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان خراسان رضوی در خصوص وضعیت بازار طلا فروشان با اشاره به اینکه گمانه‌هایی در خصوص لغو برجام وجود دارد، تصریح کرد: لغو برجام بر روی کالا‌هایی که نقد شوندگی بسیار بالایی دارند، مانند طلا تاثیر آنی خواهد گذاشت، از این جهت هر اتفاقی که در اقتصاد کشور رخ دهد نمود آن را بلافاصله در نرخ طلا و دلار شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام// م.ا
 

رکود در بازار طلای مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.