نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که فقط کمتر از یک سوم آمریکایی‌ها با خروج کشورشان از برجام موافق بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی «رویترز-ایپسوس» که روز گذشته (سه شنبه) پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره خروج این کشور از برجام منتشر شد، نشان داد فقط کمتر از یک سوم آمریکایی ها با خروج آمریکا از برجام موافق بودند.

بر اساس این نظرسنجی، فقط 29 درصد آمریکایی ها اعلام کردند که با خروج آمریکا از برجام موافق هستند. این درحالی است که 42 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند با خروج آمریکا از برجام مخالف هستند و آمریکا باید در این توافق باقی می ماند. 28 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند که نظری در این باره ندارند.

در میان اعضای حزب دونالد ترامپ (جمهوری خواهان)، 44 درصد آنها اعلام کردند که از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام حمایت می کنند. این درحالی است که 28 درصد آنها اعلام کردند که آمریکا باید برجام را حفظ می کرد.

نظرسنجی «رویترز-ایپسوس» از 4 تا 8 مه، روی 1277 شخص بالغ در آمریکا انجام شد و پس از سخنرانی دونالد ترامپ درباره برجام، منتشر شد.

دونالد ترامپ شب گذشته (سه شنبه) به طور رسمی خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد و گفت که تحریم های اقتصادی را دوباره علیه ایران وضع خواهد کرد.


انتهای پیام/

نظرسنجی از آمریکایی‌ها درباره خروج از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار