رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و جنوبی استان از سمت جنوب غرب شدت می‌گیرد و سبب گردوخاک و کاهش دید می‌شود.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   ز فردا چهارشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد از سمت جنوب غرب شدت می‌گیرد که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سبب گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرعت وزش باد در شهرهای نصرت‌آباد، زاهدان، خاش، میرجاوه، بزمان، دلگان، ایرانشهر، نواحی شمالی سراوان، سیب و سوران و مهرستان و فنوج روز پنج‌شنبه و جمعه به 60 تا 80 گاهی بیش از 80 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده با سرعت گرفتن باد و گردوخاک و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی این نواحی به ویژه زاهدان- زابل، زابل - نهبندان، زاهدان- بم و ایرانشهر- بم اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

ملاشاهی گفت: در شمال استان نیز در شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز نیز علاوه برافزایش غبار در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید از سمت جنوب خواهیم بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: طی سه روز آینده در سواحل دریا عمان و جاده‌های مواصلاتی به این منطقه پدیده مه سبب کاهش دید خواهد شد.

انتهای پیام/گ

وزش باد در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار