وزیر کشور گفت: از فردا در استان قم، خوزستان و سمنان شهروندان برای امور اداری نیازی به ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ندارند.

شهروندان سمنانی، قمی و خوزستانی برای مراجعات اداری دیگر نیازی به تحویل کپی کارت ملی و شناسنامه ندارند/ با اصلاح قانون انتخابات دیگر مشکلات دوره‌های قبل را نخواهیم داشتبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم رونمایی از سامانه احراز اصالت هویت برخط، اظهار کرد: اقدامی که انجام شده شاید به ظاهر کوچک باشد، اما آثار مثبت زیادی دارد چراکه مردم همیشه با مشکل تحویل کپی از مدارکشان مواجه بوده‌اند.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم بحث جعل است و کسانی که بزهکار هستند همیشه دنبال راهی برای انجام کار خلاف خود می‌گردند و شما باید از آنها جلوتر حرکت کنید.

وزیر کشور به ظرفیت‌های ناشناخته سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: این سازمان اطلاعات بیش از 130 میلیون ایرانی را از سال 1297 تاکنون ثبت کرده و این اطلاعات متأسفانه بدون استفاده و بهره‌برداری مانده‌اند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ثبت احوال باید تلاش کند فضای این سازمان را برای مطالعات و نیازهای امروز به روی اساتید دانشگاهی باز کند؛ با اطلاعات ثبت شده در این سازمان می‌توانیم حرکت جمعیتی را پیگیری کنیم که خود کار بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: در بحث طلاق که یکی از آسیب‌های بزرگ اجتماعی است، می‌توانیم با اطلاعات ثبت شده در این سازمان مبنای خوبی برای تصمیم‌گیری‌ها ایجاد کنیم.

وزیر کشور با اشاره به جهش و پیشرفت در سازمان ثبت احوال ادامه داد: ما ظرفیت ثبت احوال را در انتخابات دیدیم و در تمام کشور با استفاده از یک سامانه هویت افراد به سرعت و بدون کاستی شناسایی شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات مشکلاتی که در انتخابات قبلی با آنها رو‌به‌رو بودیم، رفع شوند، در کلان شهرهایی همچون تهران مردم در صف‌های طولانی برای رأی دادن معطل نشوند و فقط با داشتن یک کد شناسایی شوند و به راحتی رأی بدهند.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: طرح حذف صفحه اول شناسنامه و کارت ملی که به صورت پایلوت در سه استان خوزستان، سمنان و قم آغاز شد و از فردا در این سه استان نباید از شهروندان برای انجام امور اداری کپی شناسنامه و کارت ملی گرفته شود.

رحمانی فضلی همچنین از مسئولان اجرای این طرح خواست در یک زمان‌بندی کوتاه این طرح را در کل کشور اجرا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار