کارشناس درمان وزارت بهداشت گفت: از هفته آینده داروهای دفع کننده آهن ویژه بیماران تالاسمی توزیع می‌شود.

توزیع داروی دفع کننده آهن ویژه بیماران تالاسمی از هفته آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  راضیه حنطوش‌زاده، کارشناس درمان وزارت بهداشت،  عصر امروز در حاشیه مراسم روز جهانی تالاسمی که در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماران تالاسمی بیماری‌ مزمنی دارند  که تا آخر عمر همراه آنها می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در اثر تزریق داروها به  بیماران تالاسمی امکان بروز عوارض در آنها محتمل است، ادامه داد:  این بیماران نیازمند مراقبت ویژه در جهت جلوگیری از بروز عوارض دارویی هستند چرا که در اثر تجمع آهن در کبد بروز اختلا‌لاتی در اعضا مشاهده خواهد شد.

کارشناس درمان وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد بسته‌های جامعه ویژه مراقبت از بیماران تالاسمی ادامه داد: در این بسته ها تمام احتیاجات بیماران تالاسمی قرار داده شده است و وزارت بهداشت 10 مرکز برای انجام کارهای درمانی بیماران تالاسمی در نظر گرفته و در این راستا کارشناسان مربوطه آموزش‌های لازم مانند مشاوره و فیزیوتراپی و دندانپزشکی را دیده‌اند همچنین خدمات و سرویس‌های ویژه به وسیله سازمان‌های بیمه‌گر حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده 100 هزار داروی دفع کننده آهن ویژه بیماران تالاسمی وارد بازار می‌شود، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های بیماران به وسیله خود آنها پرداخت می‌شود اما با پیگیری‌های انجام شده به وسیله وزارتخانه‌های  دیگر این بیماران هزینه پرداخت نمی‌کنند.

استراتژی‌های جدید برای ارتقای کیفیت داروهای داخلی بیماران تالاسمی

کارشناس درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی مدت زیادی داروهای تالاسمی را مصرف می‌کنند، بیان کرد:  این بیماران تفاوت بین داروی داخلی و خارجی را کاملا احساس می‌کنند و به همین دلیل بنا بر دستور وزارت بهداشت و غذا و دارو استراتژی های خوبی در جهت ارتقای کیفیت داروهای بیماران تالاسمی  انجام شده است.

حنطوش‌زاده عنوان کرد: در هیچ برهه‌ای از زمان دچار کمبود دارو نبوده ولی متاسفانه  پذیرش  نشدن بیماران تالاسمی را در برخی از مراکز داشته‌ایم و تا به این لحظه خبر فوت بیماران تالاسمی تایید نشده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار