آمار منتشر شده نشان می‌دهد درآمدهای روسیه از فروش نفت و گاز در ماه مارس افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، درآمدهای روسیه از صادرات نفت 21 درصد افزایش یافته است. همچنین سطح فروش گاز طبیعی مایع از جانب روسیه به دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده از جانب گمرک روسیه، درآمدهای حاصل از صادرات نفت برای این کشور در ماه مارس نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی با 21.2 درصد افزایش، به 28.2 میلیارد دلار رسیده است. افزایش درآمدها به دلیل روند صعودی بهای نفت خام بوده است. بهای نفت در سال جاری میلادی به بالاترین سطح خود در 3 سال گذشته رسید.

روسیه با تاسیس پالایشگاه گاز طبیعی مایع «یامال»، تولیدات گاز طبیعی خود را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از 100 درصد افزایش داده است. روسیه همچنین سطح صادرات گاز طبیعی مایع خود را 2.1 برابر افزایش داده و آن را به 9.8 میلیون متر مکعب رسانده است. درآمدهای حاصل از فروش گاز نیز برای روسیه به 60.2 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

بودجه روسیه به میزان فروش نفت و گاز این کشور متکی است. روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین فرمانی صادر کرد که به موجب آن، اقتصاد روسیه در شش سال آینده اتکای کمتری بر صادرات انرژی خواهد داشت.

روسیه در صدد افزایش حجم صادرات ماشین‌آلات، محصولات کشاورزی و خدمات خود به 250 میلیارد دلار در سال است. این کشور قصد دارد به این منظور در بخش زیرساخت‌ها، از جمله بزرگراه‌ها، خطوط راه‌آهن و حمل و نقل هوایی و دریایی سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار