در پی استعفای مدیرعامل «ایرفرانس-کی‌ال‌ام» و ادامه اعتصاب کارکنان آن، این شرکت با بحران شدیدی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، ادامه اعتصابات کارکنان شرکت ایرفرانس-کی‌ ال ام و استعفای ژان-مارک ژانایلاک، مدیرعامل آن، این شرکت را وارد بحران جدیدی کرده و موجب شده است دولت فرانسه نسبت به ادامه فعالیت این شرکت هشدار دهد.

روز دوشنبه و در پی اعلام استعفای ژانایلاک، ارزش سهام شرکت ایرفرانس 15 درصد کاهش یافت و بیشترین سقوط یک روزه در 10 سال اخیر را تجربه کرد. ارزش سهام این شرکت نسبت به اوایل سال جاری میلادی، نزدیک به 50 درصد افت داشته است.

برونو لوماری، وزیر دارایی فرانسه، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت کشمکش‌های کارکنان، بقای ایرفرانس را تهدید می‌کند. وی افزود دولت فرانسه به این شرکت کمک مالی نخواهد کرد و توضیح داد این از وظایف دولت نیست که بدهی‌های این شرکت را تسویه کند. ژانایلاک قصد داشت به منظور رقابت با شرکت‌های هواپیمایی دیگر هزینه‌های خود را کاهش دهد، اما با مقاومت سرسختانه اتحادیه‌های کارگری مواجه شد.

مدیریت شرکت ایرفرانس پیشنهاد افزایش 7 درصدی حقوق کارمندان این شرکت در مدت 4 سال را بیان کرده بود. در این طرح پیشنهادی، حقوق کارمندان این شرکت در سال 2018، دو درصد افزایش می‌یافت. با این حال، کارکنان ایرفرانس این پیشنهاد را رد کردند و اتحادیه‌ها نیز درخواست افزایش حقوق 5.1 درصدی طی سال نخست را مطرح کردند. معاون اتحادیه خلبانان فرانسه گفت: «ما تقاضای افزایش نجومی حقوق‌ها را نداریم.» وی افزود: «فکر می‌کنم بتوانیم راهکاری برای این بحران بیابیم.»

در هفته گذشته، شرکت ایرفرانس-کی ال ام اعلام کرد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، متحمل 141 میلیون دلار خسارت شده است. این شرکت اعلام کرد نزدیک به 90 میلیون دلار از این خسارت‌ها از پیامدهای اعتصاب کارکنان آن بوده است. مقامات این شرکت همچنین اعلام کردند اعتصابات تنها در دو هفته اخیر به این شرکت 357 میلیون دلار ضرر وارد کرده است.

بر اساس گزارش انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی، این شرکت فرانسوی-هلندی از نظر تعداد سفرهای مسافران، در میان دیگر شرکت‌های هواپیمایی در جایگاه هفدهم جهان قرار دارد. ایرفرانس در سال 2004، شرکت هلندی کی ال ام رویال را خرید و به یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی اروپا تبدیل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار