عضو شورای شهر تهران گفت: برخی خانه‌های شهر تهران از حیث شخصیت‌هایی که در آن خانه‌ها زندگی می‌کرده‌اند، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند.

خانه‌های شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی به موزه تبدیل شودمحمد جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه خانه‌های شخصیت‌های تاریخی تهران از 2 دیدگاه قابل بحث است، گفت: یکی از جهت شخصیت‌هایی که در این خانه‌ها زندگی می‌کرده‌اند و هر کدام از این شخصیت‌ها برای شهر ما ارزش هستند و برای شهروندان ما حافظه تاریخی را تداعی می‌کنند؛ دیگری هم فارق از شخصیتی که در آنجا بوده، به ارزش و موقعیتی برمی‌گردد که آن خانه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه وضعیت خانه‌های شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی تهران باید مورد مطالعه قرار بگیرد و به عنوان سرمایه شهری در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: با این اقدامات می‌توان این خانه‌ها را به مجموعه‌ای تبدیل کرد که از وضعیت استفاده خصوصی به استفاده عمومی برسد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم خانه‌های شخصیت‌های سیاسی مانند آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری و شهید بهشتی را که مورد توجه مردم بوده‌اند، به موزه تبدیل کنیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این می‌توانیم خانه‌های شاعران و حتی هنرمندان را هم تبدیل به موزه کنیم که در این مورد مقرر شده خانه نیما یوشیج و استاد عزت الله انتظامی هم به موزه تبدیل شود.

انتهای پیام/

 

لزوم تبدیل خانه‌ شخصیت‌های تاریخی تهران به موزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار