شواهد معاملات در بازار بورس، حاکی از آن است که موضوعات سیاسی و اقتصادی بر روند بازار تأثیرات کوتاه مدتی دارد.

تأثیرات کوتاه مدت برجام بر بازار سرمایهبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار بورس، از ابزار‌هایی است که تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار دارد، چرا که ارزش سهام در بازاربورس به سبب نوسان قیمت‌های جهانی دستخوش تغییر و تحولاتی قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، شاخص بورس در آخرین روز از نتایج و تصمیمات برجام، به پله ۹۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و بسیاری از نماد‌ها همچون فملی، شبندر، فخاس، خساپا، شپنا، کگل، شخارک مثبت بودند. این درحالی است که در روز‌های اخیر روند شاخص‌ها نوسان داشته و به نظر می‌رسد که تصمیمات برجام، تأثیرات کوتاه مدتی بر بازار سرمایه دارد.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیمات برجام و تأثیرات آن بر بازار سرمایه، گفت: خروج آمریکا از برجام تنها تأثیرات کوتاه مدتی بر بازار ایجاد خواهد کرد که البته نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی با اشاره به تحولات نوسان نرخ ارز و سود بانکی بر بازار سرمایه، اظهار کرد: مسائل سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور اهمیت بسزایی بر تحولات بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد.

دارابی با بیان اینکه  در روز‌های اخیر، نوسان نرخ ارز افت شاخص‌ها بر بازار سرمایه را به همراه داشته است، گفت: تصمیمات برجام، بازار سرمایه و نفت جهانی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، به همین دلیل باید مسائل مهم سیاسی و بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار