مرکز جامع تالاسمی هموفیلی در بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری راه اندازی می‌شود.

بابازاده رییس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ایجاد امکانات درمانی مطابق استاندارد‌های جهانی برای بیماران خاص و صعب العلاج را از اهداف سازمان‌های درگیر در این بیماری دانست و گفت: دستیابی به خون سالم، کافی و تزریق خون در مرکز تالاسمی استان برنامه علوم پزشکی برای بیماران تالاسمی استان است.

بابازاده با بیان اینکه تهیه دارو‌هایی که دارای فاکتور‌های انعقادی هستند به ادامه حیات بیماران هموفیلی کمک می‌کند، افزود: محدود کردن و جلوگیری از پیشرفت بیماری ام اس اولویت درمان این بیماری است.

وی به تعداد زیاد بیماران سرطانی در استان اشاره کرد و گفت: مرکز جامع سرطان در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در زمینه بیماری سرطان و پیوند مغز و استخوان خدمات ارائه می‌دهد.

رییس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش و ارتقا مراکز درمان بیماری دیالیز اشاره کرد و افزود: مرکز جامع تالاسمی همو فیلی در بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری راه اندازی می‌شود.

۱۸ اردیبهشت در تقویم روز بیماری‌های خاص درج شده است و ۴ بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس از جمله بیماری‌های خاص و صعب العلاج است و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار می‌ماند.

انتهای پیام /ر

راه اندازی در مرکز جامع تالاسمی هموفیلی در بیمارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار