استاندار ایلام گفت: مهم‌ترین مبحث امربه‌معروف و نهی از منکر باید در راستای تقویت نظام اسلامی باشد و باید از پرداختن به مسائل اختلاف انگیز در جامعه خودداری کرد.

تقویت نظام اسلامی محور همه کارها باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; قاسم سلیمانی دشتکی اعلام کرد: امسال وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی‌شده‌ایم و باید همه ملزم باشیم که در بیان، گفتار و کردارمان تقویت نظام اسلامی در اولویت همه امور قرار گیرد و از پرداختن به مسائلی که باعث اختلاف و تضعیف نظام اسلامی می‌شود، پرهیز کرد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسائل اختلاف انگیز را نباید وارد جامعه کرد، افزود: مردم به‌اندازه کافی مشکل‌دارند و نباید این مسائل را به جامعه کشاند، امروز ضرورت دارد که دستاوردهای انقلاب بیان شود و زمینه‌های وحدت و انسجام بیشتر را فراهم کرد.

سلیمانی دشتکی، با تأکید بر اینکه در بحث امربه‌معروف و نهی از منکر باید به مسائل آسیب‌های اجتماعی استان پرداخته شود و این مسائل ازلحاظ علمی، مذهبی و دینی موردتوجه قرار گیرند، گفت: هنرمندان، صداوسیما، رسانه‌ها و علما و بزرگان باکار علمی در ریشه‌یابی مسائل اجتماعی استان واردشده و برای راه‌کارهای رفع آن تلاش کنند.

وی، با تأکید بر اینکه استان ایلام، از نشاط اجتماعی بالایی برخوردار است، افزود: مطالعات خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام‌شده و مسائل طلاق و آسیب‌های اجتماعی استان باید موردتوجه قرار گیرد، کار فکری و هنری بر روی این مسائل قرار گیرد و این آسیب‌ها نیازمند امربه‌معروف و نهی از منکر است.

استاندار ایلام، بابیان اینکه تذکر لسانی یکی از مؤثرترین ابزار امربه‌معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد: متأسفانه هرجایی در استان که کار اقتصادی شروع می‌شود، معارضینی وجود دارند که مانع سرمایه‌گذاری می‌شوند که نیازمند کار فرهنگی و امربه‌معروف و نهی از منکر است، بالاخره قانون وجود دارد، هرکسی مطالبه دارد، مطالبه خود را از مجرای قانونی دنبال کند و موجب بی‌میلی سرمایه‌گذاری در استان نشوند.

سلیمان دشتکی، بابیان اینکه قوم‌گرایی و قبیله گرایی یکی دیگر از معضلات استان است، یادآور شد: این نوع آسیب نیز در استان باید با امربه‌معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی در استان مرتفع شود و یک حرکت قوی در راستای توسعه استان با بهره‌گیری از فرهنگ‌سازی انجام شود.

وی، با اشاره به اینکه تحرک خوبی در استان ازلحاظ کارهای اقتصادی استان آغازشده است، افزود: ستاد تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه‌های اقتصادی، ستاد سرمایه‌گذاری در امور اقتصادی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری فعال‌شده است، امسال تسهیلات بسیار خوبی در حوزه اشتغال‌زایی به استان اختصاص‌یافته که باید دستگاه‌های مربوطه جذب کنند و سرمایه‌گذارانی در استان شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

استاندار ایلام، بابیان اینکه ستاد توسعه استان با حضور افراد ایلامی و مسئول در مرکز کشور تشکیل خواهد شد، ابراز کرد: کالای ایرانی باید در ادارات استان استفاده شود و بخش‌نامه‌ای در این زمینه ابلاغ شد که هیچ دستگاهی حق خرید کالای غیر ایرانی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را ندارد و ذی‌حساب حق پرداخت وجه در قالب کالای غیر ایرانی را ندارد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی متولیان متعدد دارد و باید شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان به‌منظور یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شود، تعدد دستگاه‌هایی فرهنگی و تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگی یک اشکال است که باید هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/اس

 

محوریت همه کارها باید تقویت نظام اسلامی باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.