افزایش بیماری تالاسمی طی سال‌های اخیر در میان شهروندان سیستان و بلوچستان، این استان را در صدر فهرست استان‌هایی که بیشترین میزان متولدان مبتلا به این بیماری را دارد، قرار داده است.

سیستان وبلوچستان تنها استان کشور  همچنان درگیر بیماری تالاسمی استزنگنه معاون فنی مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: دو  هزار ۶۰۰ بیمارتالاسمی در استان وجود دارد که ازدواج های فامیلی باعث شده هرسال ۴۰ تا ۵۰ بیمارتالاسمی به جمع این بیماران اضافه شوند.

وی افزود: افزایش بیماری تالاسمی طی سال‌های اخیر در میان شهروندان سیستان و بلوچستان، این استان را در صدر فهرست استان‌هایی که بیشترین میزان متولدان مبتلا به این بیماری را دارد، قرار داده است.

دکتر زنگنه بااشاره به قانونی بودن سقط جنین مبتلا به تالاسمی گفت: درسال گذشته از ۱۱۴ جنین مبتلا به تالاسمی دراستان تشخیص داده شد که ۱۰۲ نفر از آنان سقط شد.

وی ادامه داد: انجام آزمایش در زوجین ناقل تالاسمی نقش مهمی درکاهش آمار مبتلایان به این بیماری در استان دارد.

زنگنه افزود: مبتلایان به این بیماری و خانواده آن‌ها در حالی با انواع مشکلات دست به گریبان هستند، که کارشناسان مربوط، ازدواج فامیلی و قبیله‌ای در این استان را مهم‌ترین دلیل افزایش ابتلا به این بیماری عنوان می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین بیماران مبتلایان به تالاسمی در زاهدان زندگی می‌کنند، اما بیشترین متولدان تالاسمی استان در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار است.

همچنین این افراد برای بررسی بیشتر روند درمانی، هر سه تا شش ماه نیازمند تکرار آزمایش‌ها هستند که باز هم هزینه آن به‌عهده مبتلایان است.

انتهای پیام/ع

افزایش بیماران تالاسمی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار