رئیس پلیس فتا کشور گفت: کاربران تلگرام پول‌هایشان را تبدیل به دلار می‌کنند و آن را به دوروف‌ می‌دهند و به جای آن بیگو بایت‌های‌ رمز شده بی ارزش را دریافت می‌کنند.

گرام‌ها به جیب دوروف می‌رود/ هیچ مرجعی نمی‌تواند مالک تلگرام را برای خوردن پول مردم بازخواست کندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتا کشور در ششمین نشست گروه‌ کاری جرایم سایبری‌ بخش‌های سایبری اورآسیا‌ که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهدافی که این نشست دارد طبق جدولی‌ است که توسط سازمان نوپو‌ ابلاغ شده است و این نشست در رابطه با اشتراک‌گذاری اطلاعات پلیس سایبری کشورهای جهان و ظرفیت‌سازی به عنوان مهم ترین امر در این کشورها است.

وی با بیان اینکه امنیت در فضای سایبری یک فرآیند به هم پیوسته‌ است، افزود: هیچ کشوری به تنهایی قادر به کنترل امنیت نیست، مگر اینکه کشورها در راستای برقراری امنیت سایبر، ظرفیت‌سازی و همپاسازی‌ کشورها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برخی از کشورها از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار هستند و برخی دیگر نیز دارای عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه تشخیص، پیگیری و مقابله هستند.

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: پیش بینی، پیشگیری و مقابله موثر با جرایم نوظهور و پیچیده سایبری نیازمند سطح بالایی از همکاری‌‌های سریع و آنلاین و به دور از تشریفات و بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری بین تمام بخش‌های خصوصی و بخش‌های پلیسی در سطح جهان است.

سردار هادیانفر گفت: باید به خاطر توجه و اقدام به موقع سازمان اینترپل در ایجاد مرکز سایبری در IGCI و UNODC تقدیر و تشکر کرد، اما باید در این زمینه اقدامات جدی تری انجام گیرد، زیرا به نسبت این پیشرفت‌ها متاسفانه ضریب توسعه و دسترسی پلیس و قانونگذاری در زمینه فناوری اطلاعات کند است و همین امر مهم ما را دچار چالش‌های گوناگون کرده است.

وی با بیان اینکه همواره بحث حملات سایبری‌ در داخل کشور و حوزه بین الملل وجود دارد، افزود: پلیس اینترپل کار شناسایی و مقابله با حملات سایبری را برعهده دارد و زمانی که آ.پی های ما مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند، از طریق پلیس اینترپل قابل شناسایی و پیگیری هستند.به طوری که امروزه تهدیدات جدی تلگرام‌ کشورهای مختلف جهان و از آن جمله ایران را نگران کرده است. چراکه پاول دوروف صاحب تلگرام 1.2 میلیارد دلار را صرف ساخت این اپلی کیشن کرده است که به 81 نفر 810 میلیون دلار آن را فروخته است که برخی از این اشخاص مشخص و برخی نامشخص‌ هستند.

وی افزود: کسانی که تولیدکننده پول مجازی هستند، بیگوبایت‌ رمز شده را با پولی مثل دلار  تبادل‌ می‌کنند و این امر آسیب جدی را بر کشورها وارد می‌کند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: اگر گرام‌ در کشوری مانند ایران توزیع شود و در اختیار کاربران قرار گیرد، کاربران پول‌هایشان را تبدیل به دلار می‌کنند و دلار را به دوروف‌ می‌دهند و به جای آن بیگو بایت‌های‌ رمز شده را دریافت می‌کنند که ارزشی برای آن ها ندارد. این در حالی است که‌ اگر روزی رئیس تلگرام به دلایلی غیب‌ شود و اصلاً نباشد و کلاً بخواهد تلگرام را مسدود کند، حجم زیادی از مردم با سرمایه‌های میلیاردی از دست رفته باقی می‌مانند که به جای پول‌هایشان یکسری‌ عدد رمز شده را گرفته‌اند که کاربردی برای آن‌ها ندارد.

وی افزود: جذابیت موجود در پول مجازی افراد مختلف را به این فکر انداخته است تا به صورت شخصی در فضای مجازی فعالیت و پول مردم را جذب کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: طبق تأکید بانک مرکزی تنها مرجعی که پول مجازی را در کشور تولید می‌کند، بانک‌ها هستند و این تولید طبق نظارت بانک مرکزی است و هیچ شخص حقیقی حق تولید پول مجازی برای معاملات فضای مجازی را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
تلگرام طلایی مگه برای ایران نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید جلوی خروج ارز از کشور گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
15 روز تا بلاک چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید تلگرام برای همیشه فیلتر شه
آخرین اخبار