مهتاب نبوی بانوی پاراتکواندوکار ایران اهدافش در ورزش را تشریح و ساره جوانمردی به عنوان الگو خود معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته پاراتکواندو با حمایت فدراسیون تکواندو و جانبازان و معلولین در ایران در بخش مردان توانسته موفقیت‌های مختلفی را در مسابقات برون مرزی کسب کند و امروز تیم ملی ایران یکی از مدعیان این رشته در جهان است، اما در بخش بانوان هنوز آن طور که باید فعالیت خود را آغاز نکرده است و مهتاب نبوی به عنوان اولین بانوی پاراتکواندوکار کشورمان قرار است راهی مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام شود.

نبوی: می‌خواهم روی سکوی نخست تکواندو جهان بایستم/ساره جوانمردی الگوی زندگی ام است

به همین منظور با مهتاب نبوی نماینده کشورمان به گفتگو پرداختیم.

از چه زمانی وارد پاراتکواندو شدید؟

  • از ۹ سالگی رشته پاراتکواندو را آغاز کردم و تا به امروز ادامه دادم تا بتوانم در این رشته به موفقیت برسم و تمام تلاشم را برای رسیدن به هدفم به کارمی گیرم.

در رشته ورزشی دیگری هم فعالیت داشته اید؟

  • بله. از ۶ سالگی شنا را یاد گرفتم، اما مدتی به دلیل حضور در پارتکواندو آن را کنار گذاشتم و از ۱۴ سالگی دوباره به رشته شنا برگشتم و در مسابقات قهرمانی کشور هم توانستم مدال‌های مختلفی را کسب کنم.

نبوی: می‌خواهم روی سکوی نخست تکواندو جهان بایستم/ساره جوانمردی الگوی زندگی ام است

مشوق شما برای ورود به این رشته ورزشی چه کسی بود؟

  • در درجه اول علاقه خودم بود، اما مادرم و فاطمه اسد پور مربی ام، من را برای ادامه مسیر تشویق کردند و خوشحالم که امروز نتیجه تلاش هام حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است و به نوعی به اولین هدفم رسیدم.

الگوی شما در ورزش چه کسی است؟

  • ساره جوانمردی الگوی ورزشی و زندگی من است چرا که باعث درخشیدن نام ایران در دنیا شده و همه مردم به خصوص شیرازی‌ها به او افتخار می‌کنند. سعی می‌کنم مانند او باعث درخشش نام کشورم در پاراتکواندو شوم و با قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی پرچم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا به اهتزاز درآورم.

نبوی: می‌خواهم روی سکوی نخست تکواندو جهان بایستم/ساره جوانمردی الگوی زندگی ام است

چرا رشته پاراتکواندو را انتخاب کردید؟

  • علاقه زیادی به این رشته داشتم و بزرگ‌ترین ویژگی پاراتکواندو حضور در مسابقات جهانی است و می‌توانم در سطح بین المللی با حریفانم مبارزه کنم و برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

چه هدفی را در پاراتکواندو دنبال می‌کنید؟

  • در حال حاضر دان ۲ پاراتکواندو را دارم و بیشتر هدفم حضور موفق در مسابقات مختلف بین المللی است و پس از آن می‌خواهم دان ۳ و ۴ را بگیرم. این روز‌ها تمام هدفم رسیدن به سکو‌های قهرمانی در سطح جهانی است تا رشته پاراتکواندو هم مانند دیگر رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین در بین بانوان ایران توسعه پیدا کند.

نبوی: می‌خواهم روی سکوی نخست تکواندو جهان بایستم/ساره جوانمردی الگوی زندگی ام است

حضور حرفه‌ای در ورزش روی ادامه تحصیل شما تاثیر داشت؟

  • بله. ورزش به هر کسی اعتماد به نفس می‌دهد و الان که ۱۹ ساله هستم در دانشگاه در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی درس می‌خوانم و هرگز تحصیل و ورزش ام با یکدیگر تداخل نداشته است و می‌خواهم هم در هر 2 زمینه به اهدافم برسم و موفق باشم.

مسابقات قهرمانی آسیا را چه طور پیش بینی می‌کنید؟

  • هنوز شناختی از این رقابت‌ها ندارم و برای اولین باراست که در سطح بین المللی مبارزه می‌کنم، چون تجربه‌ای در این مورد ندارم نمی‌توانم پیش بینی درستی از مسابقات داشته باشم. فقط احساس می‌کنم کلاس بندی پزشکی در این رقابت‌ها ممکن است کار را سخت کند چرا که این احتمال وجود دارد من با حریف قوی تری از خودم مبارزه کنم.

برنامه تمرینی تان به چه صورت است؟

  • در حال حاضر در شهر شیراز زیر نظر سارا نوروزی سرمربی ام تمرین می‌کنم و در زمان‌هایی که در سالن تمرین حضور ندارم هم روی نقاط ضعف و قوت خودم کار می‌کنم تا برای این مسابقات آماده شوم.

نبوی: می‌خواهم روی سکوی نخست تکواندو جهان بایستم/ساره جوانمردی الگوی زندگی ام است

چه پیامی برای هم سن و سال‌های خودت داری؟

  • حتما در یک رشته ورزشی به صورت حرفه‌ای تلاش کنند چرا که ورزش روحیه افراد را محکم می‌کند همچنین به افرادی که دارای معلولیت هستند می‌گویم که به رشته پاراتکواندو وارد شوند چرا که این رشته تازه در بخش بانوان فعالیت خود را آغازکرده و جای پیشرفت زیادی دارد.

چه انتظاری از مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان دارید؟

  • مسئولان فدراسیون حمایت خوبی از من داشتند، اما از آن‌ها می‌خواهم که شرایط را برای رشد این رشته در بخش بانوان هم فراهم کنند چرا که اگر من می‌توانستم در تهران در کنار نفرات بیشتری تمرین کنم  و با اطمینان خاطر به رقابت‌های آسیایی می‌رفتم.

حرف آخر...

  • امیدوارم در مسابقات مختلف بین المللی بهترین عملکرد را داشته باشم و بتوانم باعث درخشیدن نام ایران در جهان شوم.

شاید این روایتی کوتاه و کوچکی از شروع مرحله جدید زندگی مهتاب بود دختری که نبود دستانش نتوانست باز هم رویای قهرمانی را از او بگیرد تا جایی که وی به دلیل علاقه به رشته پاراتکواندو به عنوان نخستین بانوی ایرانی در این رشته ورزشی راهی مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام می‌شود تا فصل جدیدی در ورزش بانوان کشورمان آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار