عزیزی گفت: پیتزاهایی که به صورت دستی در مغازه‌های سطح شهر تهیه می‌شود، تأییدیه‌ بهداشت ندارند و ایجاد بیماری می‌کنند.

دور غذاهای وسوسه کننده خیابانی را خط بکشیدمحمدحسن عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد:برخی از مغازه‌ها اقدام به تهیه و فروش پیتزاهای‌ کوچک می‌کنند اما به دلیل اینکه نکات بهداشتی در تولید این موادغذایی‌ رعایت نمی‌شود، در افراد بیماری‌های مختلف گوارشی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: پیتزاهای‌ بسته بندی شده کارخانه‌ای موجود در بازار هیچ عارضه‌ای در مصرف‌کننده‌ها ایجاد نمی‌کند زیرا دارای پروانه ساخت هستند و وزارت بهداشت سلامت آنها را تایید کرده است.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه بهداشت پیتزاهای‌ آماده غیرکارخانه‌ای مورد تأیید نیست، افزود: پیتزاهایی که به صورت دستی و غیرصنعتی در مغازه‌های سطح شهر تهیه می‌شود، تأییدیه‌ بهداشت ندارد، همچنین این مواد غذایی به دلیل مجاورت با هوای آزاد و انواع گرد و غبار‌ آلوده هستند.

عزیزی تأکید کرد: پیتزا به عنوان یک غذای فست‌‌ فو‌دی به دلیل استفاده زیاد روغن و نمک در تهیه آن برای بدن مضر است و افراد به خصوص‌ کودکان و نوجوانان باید از مصرف زیاد این موادغذایی‌ پرهیز کنند.

وی یادآور شد: مصرف پیتزا در فصل تابستان افزایش می‌یابد و همین مسئله باعث ایجاد مشکلات گوارشی مختلف و افزایش آمار فصلی این بیماری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

خطرات مصرف غذاهای غیر بهداشتی در افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
خوردن غذای خیابانی = رفتن به استقبال خطر
آخرین اخبار