معاون رئیس‌جمهور گفت : با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد دولت سالانه 8 هزار میلیارد اعتبار برای کنترل آب های مرزی اختصاص دهد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدباقر نوبخت صبح امروز در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار کرد: در مقدمه ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در سال 93 بیان شد که برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز و رسیدن به رشد چشم‌گیر این سیاست‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان این که در چشم‌انداز 20ساله قرار شد که به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل شویم، افزود: این برنامه‌ها در قالب 4 برنامه 5ساله تدوین شد اما دو برنامه 5ساله نخست موفق نبود چراکه به رشدی که پیش‌بینی می‌شد، نرسید.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در حالی که همه فکر می‌کردند برنامه چشم‌انداز فراموش شده است رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند و ما هم معتقدیم می‌توان کشور را به آن برنامه بازگرداند.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد:  با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد دولت سالانه 8 هزار میلیارد اعتبار برای کنترل آب های مرزی اختصاص دهد.

نوبخت با اشاره به اشتغالزایی دولت تصریح کرد: برای 790 هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته و این درحالی است که برخی می‌گویند تسهیلاتی داده نشده ، اما باید گفت از بین 80 هزار واحد به 26 هزار واحد تسهیلات داده شده  است. اما برخی تریبون های خود را تنها روبرو افرادی می گیرند که تسهیلات نگرفته اند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه امسال 73 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات می دهیم افزود: بخشی از این بودجه را دولت، صندوق ها و بانکها باید ارائه دهند و صرفا قرار نیست این پول به واحدهای سرمایه در گردش داده شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان انسانهای فرهیخته  دارد افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد و این باور ماست که می‌توان از ظرفیت‌های این استان استفاده کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌های دولت برای استان اصفهان گفت: 240 هزار فرصت شغلی در این استان می‌توان ایجاد کرد. همچنین در حوزه کشاورزی، صنعت و بخش اشتغال روستایی و عشایری قرار است برنامه‌هایی اجرا شود.

وی افزود: ما کمک می‌کنیم تا مشکل آب با مدیریت حل شود اما استاندار اصفهان می‌تواند به جای کشاورزی از امکانات بخش‌های دیگری استفاده کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: به گفته استاندار اصفهان ظرفیت خوبی در استان نهفته که باید طرح های توسعه‌ای در این استان اجرایی شود. ما این اعتبارات را تخصیص می‌دهیم و شش ماه دیگر به این استان سر می‌زنم تا سایر استانها نیز از این استان الگو گیرند.

وی افزود: با تمامی این اوصاف برنامه و بودجه‌های خود را برای اوضاع بحرانی در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال در موضوع ارز مشکلی نخواهیم داشت و بیش از 600 میلیون دلار تراز تجاری ما مثبت است. برای تمام نیازهای رایچ کشور ارز داریم اما نباید هر کسی پول های ذخیره شده خود را به دلار تبدیل کند. ما برای 80 میلیون نفر تصمیم می گیریم نه برای 80 هزار نفر عده خاص.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: برای تمامی کالاهای وارداتی می‌توانیم ارز بدهیم کما اینکه از اول اردیبهشت ماه 4 میلیارد و 650 میلیون دلار برای ثبت سفارش ارز تخصیص داده شد.

نوبخت اظهار داشت: با این حساب ما برای نیازهای کشور دلار داریم و طبق اعلام نهادهای جهانی ایران اکنون ذخایر ارزی اش به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

نوبخت با اشاره به اینکه برخی در مورد نرخ دلار اشکال وارد می‌کنند گفت: فردی در یکی از کوچه‌های تهران ارز خریده و حالا گفته می‌شود «کو دلار 4200 تومان»؟ همه این اقدامات باید از شبکه نیما تخصیص یابد و ارز از طریق قانونی به نرخ خود ارائه می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار