مدیر جشنواره تئاتر ایثار از برگزاری افتتاحیه این رویداد فرهنگی در ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تئاتر ایثارنشست خبری ششمین جشنواره تئاتر ایثار امروز سه شنبه در اداره کل نمایش بنیاد شهید برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، حسینی مدیر جشنواره با بیان تاریخچه‌ای از کار‌های صورت گرفته تا کنون گفت؛ این جشنواره از ۲۱ اردیبهشت در کرمانشاه برگزار می شود.

حسینی ادامه داد: گروه تلویزیونی شاهد (اداره کل نمایش) از سه اداره هنر‌های نمایشی، اداره سیمای شاهد و اداره قرآن و معارف اسلامی تشکیل شده است. در سیاست‌های جدید مجموعه علاوه بر رویکرد سابق، سبک زندگی ایثارگران، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی هم گنجانده می‌شود. ایثار اجتماعی هم امسال به مباحث اضافه شده است.

این مدیر اظهار کرد: تا کنون اداره هنر‌های نمایشی رونمایی از ۲۲ اثر چاپ شده را بر عهده داشته است.  ۱۶ اثر در بخش بزرگسال، ۶ اثر در بخش کودک، زندگی و شهدا، ۶ اثر در حوزه ایثار و شهادت و ۳ اثر با مفاهیم دینی و ۳ اثر هم از موضوعات اجتماعی و در نهایت ۶ اثر دفاع مقدسی.

وی درباره فعالیت های نمایشی گروه شاهد، گفت: از سال ۸۴ تا کنون سالانه ۱۳۰۰ نمایش در سراسر کشور داشتیم. بیش از ۵ نمایش در شب. ۹ دوره نمایش نامه نویسی و ۲۲ نمایشنامه هم تا کنون چاپ شده است. همچنین حمایت از جشنواره فجر و حضور در جشنواره‌ تئاتر ارمنستان، هندوستان و بوسنی و هرزه گوین، انتشار ۱۱ مقاله پژوهشی با موضوع تئاتر ایثار و شهادت هم از جمله کارهای ما بوده بوده است.

حسینی در ادامه درباره زمان برگزاری ششمین دوره تئاتر ایثار گفت: افتتاحیه جشنواره ایثار؛ ۲۱ اردیبهشت و اختتامیه آن ۲۴ اردیبهشت در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود. تاکنون ۵۶۸ اثر به دست ما رسیده که ۳۹۰ اثر صحنه‌ای و ۱۷۸ اثر خیابانی بود. پس از باز بینی ۷۰ اثر به بخش صحنه ای رفتند که در نهایت ۱۳ اثر انتخاب شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار کارگاه آموزشی نمایش درمانی داریم که توسط سه چهره شاخص دکتر امرایی، پروفسوز ژان پیر از پاریس و دکتر ادیته وی ارمی از پاریس برگزار می شود. در جشنواره امسال همچنین، ۲۵۰ هنرمند تئاتر از ۱۶ استان کشور حضور دارند. چهار تالار نمایشی را برای اجرا در نظر گرفته ایم و ۴۲ اجرای صحنه‌ای هم داریم.

انتهای پیام/

نشست خبری ششمین جشنواره تئاتر ایثار برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار