رئیس‌جمهور کره جنوبی در مصاحبه‌ای خواستار از سرگیری مذاکرات میان کره شمالی و ژاپن به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز از توکیو، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد ژاپن و کره شمالی باید به منظور عادی‌سازی روابط بین دو کشور و کمک به صلح و ثبات در منطقه، مذاکرات را آغاز کنند.

او در مصاحبه  خود با روزنامه «یومی یوری» گفت: «من به طور خاص معتقدم گفتگوی میان ژاپن و کره شمالی باید از سر گرفته شود.»

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد: «اگر روابط ژاپن و کره شمالی عادی شود، این امر تا حد زیادی به برقراری صلح و امنیت در آسیای شمال شرقی و فراتر از شبه‌جزیره کره کمک می‌کند.»

مون جائه این با اشاره به دیدار با رهبر کره شمالی افزود: «کیم جونگ اون در این نشست اعلام کرد او آماده گفتگو با ژاپن در هر زمانی است.»

او در ادامه این گفتگو اعلام کرد تمایل کیم جونگ اون برای خلع «کامل»  هسته‌ای زمینه ساز اجلاس آینده میان آمریکا و کره شمالی است.

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه تاکید کرد کیم جونگ اون «فردی بسیار روراست و عملگرا» است و هر دو کشور یک هدف متقابل برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره داشته اند.

مون جائه این درباره روابط کره شمای- کره جنوبی گفت: «از حالا به بعد، دو کشور بر اساس اعتماد عمیق متقابل برای ایجاد صلح، رفاه و اتحاد گام بر می‌داریم.»

شایان ذکر است ماه گذشته مون جائه این، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در اجلاس سران دیدار کرد و هر دو طرف در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره‌کره توافق کردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار