وزیر دفاع فرانسه گفت توافق هسته‌ای ایران عاملی برای صلح و ثبات در منطقه‌ای بسیار متشنج است و ایرانی‌ها به این توافق پایبند بوده‌اند.

وزیر دفاع فرانسه: برجام عاملی برای صلح و ثبات در منطقه‌ای بسیار متشنج استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه، روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «آر ت ال» مدعی شد: «توافق وین درباره برنامه هسته‌ای ایران، اگر چه کامل نیست، امکان تعلیق برنامه هسته‌ای نظامی ایران را فراهم کرده است.»

او افزود: «(توافق هسته‌ای ایران) عاملی برای صلح و ثبات در منطقه‌ای بسیار متشنج است و ایرانی‌ها به این توافق پایبند بوده‌اند.»

وزیر دفاع فرانسه در ادامه تهدید کرد اگر سوریه بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، این کشور مجددا به دمشق حمله خواهد کرد. پارلی مدعی شد: «هدف از حمله به سوریه جلوگیری از تکرار چنین حملاتی (حمله شیمیایی ادعایی به دوما) از سوی دولت بشار اسد بود. اگر چنین حوادثی یک بار دیگر تکرار شود، امکان حمله مجدد به سوریه وجود خواهد داشت.»

آمریکا، انگلیس و فرانسه در 14 آوریل به بهانه وقوع حمله شیمیایی در دوما در سوریه به دمشق حمله کردند. دولت سوریه بارها ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده است. هنوز هیچ مدرک قابل قبولی در تایید ادعای کشورهای غربی در این خصوص یافت نشده است.

انتهای پیام/

حمایت وزیر دفاع فرانسه از برجام

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار