رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان برای احداث و راه‌اندازی فاضلاب در شهر پردیسان اعتبار موردنیاز است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ سید حسن رضوی در چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، بیان کرد: مشکلات فاضلاب در شهرک پردیسان باید هر چه زودتر به سرانجام برسد.

وی احداث فاضلاب را مهم‌ترین خواسته مردم شهرک پردیسان دانست و گفت: واقعیت این بوده با وجود تمام مشکلات موجود در منطقه پردیسان مهم‌ترین خواسته و مطالبه‌های مردمی تکمیل و راه‌اندازی فاضلاب این منطقه از شهر قم است.

رضوی ادامه داد: درمجموع می‌توان ادعا کرد که در ساخت پروژه‌های آب و فاضلاب 40 درصد هزینه‌ها را از طریق مردم و 60 درصد دیگر نیز از طریق اعتبارات دولتی در استان قم استفاده‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: توسعه شبکه‌های فاضلاب در سال به‌صورت میانگین 60 کیلومتر با استفاده از عوارض آب‌بهای مصرف مشترکان افزوده می‌شود که باید روند تکمیل و گسترش فاضلاب شهری تداوم پیدا کند.وی با اشاره به اعتبارات لازم برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک پردیسان خاطرنشان کرد: قم تنها استانی بوده که برای گسترش شبکه فاضلاب از اعتبارات بانک توسعه اسلامی استفاده کرده است، 160 میلیارد تومان برای احداث و راه‌اندازی فاضلاب در شهر پردیسان اعتبار موردنیاز است.

رضوی تاکیدکرد: برخی تصفیه‌خانه‌های موجود در شهر قم در حال حاضر ظرفیت‌های خالی داشته که می‌توان در مسیر اتصال و راه‌اندازی تصفیه‌خانه پردیسان از این ظرفیت‌های خالی استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ابراز کرد: ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی و پکیجی از راه‌های ممکن در راه بهبود و تعدیل مشکل فاضلاب در شهرک پردیسان بوده که باید از دو ظرفیت نیز در کنار احداث تصفیه‌خانه اصلی استفاده شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم تصریح کرد: یک ریال در هر لیتر آب‌بهای مشترکان قم اضافه خواهد شد تا از این طریق یک‌سوم از هزینه‌های ساخت تصفیه‌خانه در شهر پردیسان تأمین شود.

وی ابراز کرد: سالیانه به‌صورت متوسطه بالغ‌بر 600 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان بوده که امسال نیز اعتباری در همین حدود در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/الف

مشکلات فاضلاب در شهرک پردیسان باید هر چه زودتر به سرانجام برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار