دادستان کل ایالت نیویورک آمریکا در پی متهم شدن به آزار و اذیت جنسی چند زن، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

استعفای دادستان کل نیویورک به اتهام فساد اخلاقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک روز گذشته تصمیم خود را برای کناره‌گیری از سمت خود اعلام کرد. این تصمیم پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر سوء استفاده و آزار جنسی چند زن اعلام شد.

روز دوشنبه مجله نیویورکر گزارشی منتشر کرد که در آن چند زن، اشنایدرمن را به خشونت فیزیکی غیرقابل انکار، متهم کردند.  بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، تمامی این زنان معترض پیش از این به نوعی با دادستان کل ایالت نیویورک در ارتباط بوده‌اند. اندکی پس از انتشار گزارش نیویورکر اندرو کومو، فرماندار نیویورک از دادستان کل این ایالت خواست تا استعفای خود را اعلام کند. کومو در بیانیه‌ای از دادستان‌های محلی خواست تا تحقیقات فوری را در این باره آغاز کنند.

اشنایدرمن روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت خود به این اتفاقات واکنش نشان داد. در بیانیه دادستان کل نیویورک آمده است: در چند ساعت گذشته اتهامات جدی علیه من مطرح شده است که من به شدت با این اتهامات مخالف هستم. در حالی که این اتهامات بی‌ارتباط با رفتار حرفه‌ای من، فعالیت‌ها و عملکرد دفتر من است با این حال آنها مانع از ادامه فعالیت من در این سمت و در این نقطه حساس زمانی شدند. بنابراین استعفای خود را از این مقام اعلام می‌کنم و در روز 8 ماه می (امروز) این دفتر را ترک می‌کنم.

بنا به گزارش رسانه‌ها دو نفر از قربانیان این پرونده مدعی هستند که اشنایدرمن آنها را تهدید به قتل کرده است. استعفای دادستان کل نیویورک همچنین به دنبال درخواست دموکرات‌های ارشد نیویورک صورت گرفته است.  اشنایدرمن پیش از این برای فعالیت‌هایش برای حمایت از حقوق زنان شناخته می‌شود.

در ماه فوریه دادستان کل سابق یک پرونده مدنی را علیه شرکت وینشتاین و تولیدکنندگان هاروی و رابرت وینستین برای چندین مورد سوء استفاده و آزار جنسی چندین زن را تشکیل داد.

رسوایی اخلاقی مقامات بلندپایه آمریکایی اولین بار نیست که سوژه رسانه‌های این کشور شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز ماهها است درگیر پرونده رسوایی اخلاقی مطرح شده از سوی یک بازیگر فیلم‌های بزرگسالان به اتهام روابط خارج از چارچوب است.

انتهای پیام/

استعفای دادستان کل نیویورک

برچسب ها: آمریکا ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار