معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سامانه کارا به عنوان پیش نیاز شروع عملیات طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت شروع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سید علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان داشت: سامانه کارا به عنوان پیش نیاز شروع عملیات طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت، مطرح و به نوعی به صورت عملیاتی کار شروع شد.

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار طرح و پیشنهاد را در شهرستان ها بررسی و از این میزان طی ۴۳ کمیته فنی استان تا پایان جلسه چهل و سوم، بالغ بر یک هزار و ۲۹۴ مصوبه در سطح استان داشتیم.

بحرینی مقدم با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان مصوبات کمیته فنی با اشتغال بیش از 8 هزار و ۶۶۳ نفر را داشته ایم عنوان کرد: از این میزان ۸۵۶ طرح در حوزه اشتغال روستایی با ۳۵۲ میلیارد و 4 هزار و ۸۵۸ نفر اشتغالزایی و همچنین ۴۳۸ طرح با ۴۹۱ میلیارد تومان و 4 هزار و ۶۰۵ نفر فرصت اشتغالزایی در طرح اشتغال فراگیر بود.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، خوزستان جزو استان های نیمه بالای جدول در رنکینگ استانی بود و تاکنون بیش از ۶۶۳ معرفی نامه به بانک های عامل ارجاع شده است.

وی با اشاره به 3 چالش در وضعیت فعلی افزود: اول اینکه سهم بخشی درنظر گرفته شده بود یعنی برای کشاورزی و منابع طبیعی ۴۰ درصد، صنایع و معادن کوچک ۱۰ درصد، گردشگری ۱۰ درصد، صنایع دستی و فرش ۱۰ درصد و همچنین خدمات و آی سی. تی ۱۵ درصد تعیین شد.

بحرینی مقدم ادامه داد: در سطح بانک ها با وجود چالش ها و مشکلاتی که از آن خبر داریم؛ باید تلاش کنیم که در زمینه جذب منابع مالی با کار مضاعف و پیگیری های ادارات متقاضیان به سمت بانک ها هدایت شوند.

انتهای پیام/م

آغاز به کار سامانه کار برای اشتغال فراگیر

برچسب ها: اشتغال ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار