رئیس قوه قضاییه با اشاره به مسدودسازی تلگرام گفت: مسئولان تلگرام در شناسایی مجرمان همکاری نکردند.

برخی در ماجرای مسدود سازی تلگرام به دستگاه قضایی توهین کردند/ مسئولان تلگرام در شناسایی مجرمان همکاری نکردندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا و به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مبنی بر خروج از برجام، اظهار کرد: بخشی از اغراض دولتمردان آمریکا در طرح این تهدیدها برای مردم و مسئولان ما مشخص است. آمریکایی ها از زمانی که برجام را امضا کردند، به هیچ یک از وظایف خود که به موجب این توافق متعهد به انجام آن بوده اند، عمل نکرده اند.

خروج آمریکا از برجام هیچ مشکلی برای جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد

رئیس قوه قضاییه افزود: اصلی ترین تعهدی که آمریکا در این توافق داشته رفع تحریم ها بوده است که نه تنها این کار را انجام نداده، بلکه به عناوین دیگر تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است. بنابراین خروج آمریکایی‌ها از برجام در عالم واقع هیچ مشکلی برای جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد، زیرا تاکنون نیز منافعی از جانب آمریکا در چارچوب برجام متوجه ایران نشده بود که حال با خروج آن‌ها این منافع به خطر بیافتد. 

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: البته ادعای جمهوری اسلامی علیه آمریکا همواره به قوت خود باقی است، زیرا دولت آمریکا توافق نامه‌ای را امضا کرد که از روز اجرای آن متعهد به برخی مفاد آن، از جمله برداشتن همه تحریم‌ها بود اما این کار را انجام نداد.

رئیس قوه قضاییه هدف اصلی دشمن بخصوص آمریکا از تهدید مدام به خروج از برجام را ایجاد هیجان و تأثیر بر کشور به ویژه در عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: آمریکا در حال القای این موضوع است که گویی اگر از برجام خارج شوند، ایران خصوصاً در عرصه اقتصادی با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد، در حالی که کشور ما با اتکا به توان داخلی اداره می شود و  پیشرفت آن هیچ گاه وابسته به گشایش های ادعایی آمریکا و اذناب آن نبوده است.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید مجدد بر اینکه هدف آمریکا از طرح این موضوعات ایجاد التهاب و بحران در کشور ما است، خاطر نشان کرد: همه باید با این ترفند مقابله کنیم. بحمدالله مردم بصیر و دشمن شناس ایران همواره در صحنه حضور دارند و مسئولان نیز تدابیر لازم را اتخاذ می کنند همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز تأکید و تصریح کردند که برای هر اقدام دشمن پیش بینی های لازم صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رأی دادگستری آمریکا علیه ایران در مورد حوادث یازده سپتامبر یک نمایش مضحک است

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به صدور حکم دستگاه قضایی آمریکا مبنی بر محکومیت جمهوری اسلامی به پرداخت غرامت بابت حملات یازده سپتامبر، این اقدام را در ادامه شیطنت ها و «نمایش های مضحک» آمریکا علیه کشورمان دانست و تصریح کرد: افکار عمومی دنیا به خوبی می داند و خود شهروندان آمریکا نیز مطلع هستند که پشت پرده حملات یازده سپتامبر، القاعده و عربستان بودند منتها از آنجا که عربستان برای عدم افشای دخالتش در این حادثه باج های فراوانی به آمریکا داده است، آمریکا از انتشار اسناد محرمانه مربوط به این موضوع جلوگیری کرد و امروز می بینیم که جمهوری اسلامی که اساساً هیچ ارتباطی با این حادثه نداشته محکوم به پرداخت مبالغ گزافی می‌شود تا به این بهانه سرمایه های ملت ایران به سرقت برود و اموال مردم ما را تاراج کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه چنین حکمی بیش از پیش وضعیت مصیبت بار و ماهیت ظالمانه نظام قضایی آمریکا را در معرض قضاوت افکار عمومی جهان قرار می‌دهد، بر ضرورت ایستادگی در برابر این زیاده خواهی‌ها و تهدیدات نابخردانه تاکید کرد و افزود: همه ما باید برای مقابله با این رفتارها انسجام ملی را حفظ کنیم و مسئولان نیز باید بدانند در موقعیتی نیستیم که بخواهیم مطالب حاشیه‌ای را اصل قرار دهیم.

با تقویت حس خودباوری، پیروزی کشور مسجل است

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اطمینان داریم که با وحدت و انسجام هرچه بیشتر مردم و مسئولان و تحت هدایت‌ها و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این مشکلات نیز عبور خواهیم کرد، زیرا معتقدیم که دارایی‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی کشور ضامن اقتدار ایران اسلامی است و صرفاً کافی است که مسئولان پا به پای مردم حرکت کنند تا با تقویت حس خودباوری، پیروزی نهایی برای کشور مسجل شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دشمن به دنبال باج خواهی از ایران است، یادآور شد: آن‌ها می‌خواهند خروج از برجام را به خواسته‌های دیگر خود از جمله عدم پیشرفت ایران در عرصه دفاعی ضمیمه کنند، در حالی که مسئولان جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده‌اند جمهوری اسلامی در حوزه دفاع از مردم و سرزمین خود به هیچ عنوان تن به مذاکره جدیدی نمی‌دهد و ضمیمه کردن موضوعاتی نظیر توانمندی‌های موشکی و دفاعی ایران به برجام، کاری عبث از سوی دشمنان است.

وفاق و همدلی میان مسئولان کشور وجود دارد

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید مجدد بر ضرورت هماهنگی و همدلی مردم و مسئولان در شرایط کنونی، خاطر نشان کرد : امروز همه موظیم از اقدامات و اظهارات حاشیه‌ای و غیر ضروری پرهیز کنیم و وحدت و انسجام را در اولویت قرار دهیم. بحمدالله در حال حاضر میان مسئولان کشور وفاق و همدلی وجود دارد چنانکه در جلسه اخیر در مجلس و جلسه سران قوا بر این موضوع تاکید شد. رهبر معظم انقلاب نیز مکرراً در جلسات مختلف بر ضرورت وحدت و انسجام مسئولان تاکید کرده اند و ما معتقدیم که امروز این وفاق و انسجام ضامن اقتدار کشور است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مفهوم همدلی و هماهنگی این نیست که دستگاه ها به بهانه حفظ وحدت، وظایف قانونی خود را انجام ندهند، به بیان مثالی در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: دولت محترم برای تعادل بخشی به بازار ارز تصمیماتی را اتخاذ کرد که ممکن است برخی از جمله بنده در این زمینه ملاحظاتی نیز داشته باشند، چنانکه برخی از این ملاحظات را در حضور رئیس محترم جمهور و برخی مسئولان هم عرض کردم اما نقد یا ملاحظه پیرامون یک تصمیم با عدم حمایت از آن تصمیم متفاوت است . 

با وجود برخی نقدها از تصمیم دولت برای تعادل بخشی بازار ارز حمایت کردیم

رئیس قوه قضاییه افزود: بر این اساس در حالی که تصمیمات دولت در زمینه تعادل بخشی به بازار ارز واجد برخی مشکلات در پاره ای از قسمت ها بود، اما به صورت تمام قد از آن حمایت کردیم زیرا اعتقاد ما بر این است که تصمیم دولت جمهوری اسلامی برای حفظ منافع و مصالح ملی بوده و همه قوا و مسئولان باید به دولت در این زمینه کمک کنند چنان که نقش قوه قضاییه نیز در این موضوع کاملاً مشهود است. 

برخی در ماجرای مسدود سازی تلگرام به دستگاه قضایی توهین کردند

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص مسدود سازی تلگرام پرداخت و اظهار کرد: در این زمینه وارد بحث های سیاسی نمی شوم، زیرا طرح چنین مباحثی را مضر به وحدت کشور می دانم. برخی در این ماجرا به قوه قضاییه توهین کرده‌اند و یا نسبت‌های خلاف داده‌اند که فعلاً به این اظهارات پاسخ نمی دهم زیرا معتقدم که امروز، روز وحدت و همدلی است اما چند نکته را از جهت حقوقی بیان می کنم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حسب نص صریح قانون اساسی، قوه قضاییه مرجع رسیدگی به شکایات، تعدیات و دعاوی مردم بالاطلاق است و در هیچ کجا عنوان نشده که دستگاه قضایی صرفاً به جرم یا دعوایی خاص می‌تواند رسیدگی کند و لذا رسیدگی قضایی شامل همه جرایم و دعاوی است. رویه قضایی نیز از ابتدا به همین شکل بوده و اینکه گفته می شود چرا دستگاه قضایی به موضوع تلگرام ورود پیدا کرده استدلال نابجایی است.

هزاران شکایت از تلگرام شده بود و ورود به این موضوع از وظایف ذاتی ما بود

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ورود به این موضوع از وظایف ذاتی قوه قضاییه بوده و استدلال های مربوط به آن نیز در دستور صادر شده اخیر به سمع و نظر همه رسیده است، اظهار کرد: در خصوص تلگرام و برخی پیام رسان های دیگر هزاران شکایت از ناحیه افراد مختلف که حقوقشان از طریق این بستر مورد تعدی قرار گرفته بود مطرح شد و مشاهده کردیم که این پیام رسان تبدیل به بستری امن برای مجرمان شده است. 

مسئولان تلگرام در شناسایی مجرمان همکاری نکردند

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: از طریق دستگاه های مسئول با مسئولان تلگرام ارتباط برقرار شد و از آنان خواستند که در شناسایی و معرفی مجرمان کمک کنند، اما هیچ همکاری در این زمینه نداشتند. اینکه یک پیام رسان تبدیل به بستری امن برای اقدامات مجرمانه شود و افراد بتوانند با نقاب و بدون هراس از شناسایی شدن دست به هر اقدام مجرمانه ای از جرایم مالی نظیر کلاهبرداری گرفته تا جرایم علیه حیثیت اشخاص و اقدامات تروریستی بزنند به هیچ عنوان برای هیچ کشوری قابل قبول نیست. آیا عقل و منطق می پذیرد که یک نفر ضمن ارائه برخی خدمات در یک فضای فیزیکی و واقعی، آن محل را بستری امن برای مجرمان کند ؟ فضای مجازی نیز دقیقاً همین وضعیت را دارد. 

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به شکایات متعدد بابت ارتکاب جرایم از طریق تلگرام، اظهار کرد: علاوه بر شکایاتی که اعلام شده است، مطمئناً تعداد بسیار زیادی از افراد نیز با این گمان که اساساً شکایت فایده ای ندارد، زیرا نمی توان به مجرم دسترسی داشت از طرح شکایت منصرف شده اند. زیرا جرایم در این فضا با چهره نقاب‌دار ارتکاب می یابد. همگان شاهد بودند که چگونه از این طریق در دی ماه سال گذشته افراد به اقدام علیه امنیت کشور تحریک می شدند. در حمله داعش به مجلس نیز مراجع مختلف تایید کردند که از این بستر برای هماهنگی عملیات تروریستی استفاده شده بود. با وجود این موارد باید دنبال چه دلیل دیگری باشیم تا بتوانیم دستور مسدود سازی چنین بستری را صادر کنیم؟

دولت و مجلس نیز برای مصالح عمومی مقررات محدود کننده وضع می کنند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی می گویند قوه قضاییه چهل میلیون نفر را از حق خود محروم کرده است، به برخی اقدامات نظیر شکایت تعدادی از حقوقدانان از این دستور قضایی اشاره کرد و گفت: انسان از نحوه برخی استدلال ها تعجب می‌کند. دولت و مجلس محترم مقرراتی را تصویب می‌کنند که محدود کننده است. به عنوان مثال در موضوع ارز، دولت اعلام کرد که عرضه دلار در خارج از چارچوبی که تعیین کرده اند قاچاق محسوب می شود. در حال حاضر برخی می توانند بگویند شما چه حقی دارید که مردم را از خرید و فروش ارز محروم می کنید؟ مردم می خواهند بدون وساطت دولت اقدام به خرید و فروش ارز کنند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: ممکن است دولت تصمیم بگیرد که ورود برخی خودروها به کشور را ممنوع کند. در اینجا می‌توان این شبهه را مطرح کرد که چرا باید آزادی مردم در خرید و فروش خودرو محدود شود؟ مردم می خواهند با پول خودشان ماشین خارجی بخرند. در خصوص برخی کالاهای دیگر نیز همین وضعیت وجود دارد و می توان مدعی شد که دولت با اعمال برخی محدودیت‌ها حقوق مردم را تضییع می کند. در حالی که پاسخ به این شبهات کاملاً روشن است و آن اینکه دولت به عنوان مجری قانون و مجلس در مقام تقنین باید مصالح عمومی کشور را رعایت کنند و این قبیل محدودیت ها در نهایت به نفع کشور است.

مسدود سازی تلگرام برای احقاق حقوق مردم است، نه تضییع حقوق

رئیس دستگاه قضایی گفت: قوه قضاییه نیز همین وضعیت را دارد و گاهی رسیدگی های قضایی اقتضا می کند که برخی محدودیت ها اعمال شود. کما اینکه در خارج از دستگاه قضایی نیز چنین است به عنوان مثال اگر یک روز پلیس راهنمایی و رانندگی یا نیروی انتظامی به این نتیجه برسند که یک جاده یا بزرگراه مشکلات امنیتی متعدد دارد و با بستن آن مسیر دیگری را باز کنند، آیا باید گفت که حقوق مردم را ضایع کرده اند؟ فلسفه وجودی چنین دستگاه هایی شناسایی همین خطرات و جلوگیری از به خطر افتادن مردم است. دستگاه قضایی نیز در این مورد و موارد دیگر نه تنها اقدام به تضییع حقوق مردم نکرده بلکه در جهت احقاق حقوق مردم گام برداشته است.

وظایف شورای عالی امنیت ملی نافی وظایف دستگاه قضایی نیست

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از شبهات مطرح شده در زمینه مسدود سازی تلگرام با دستور قضایی خاطر نشان کرد: برخی معتقدند که امنیت ملی مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و دستگاه قضایی حق ورود به این موضوع را ندارد. این سخن نیز نادرست است زیرا هر دستگاهی کار خود را انجام می دهد و مکرر بیان شده است که وظایف شوراهای عالی از جمله شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و غیره نافی وظایف قوه قضاییه نیست.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر شورای عالی امنیت ملی در خصوص موضوعی مصوبه ای داشت که این مصوبه مراحل قانونی خود از جمله تایید مقام معظم رهبری را طی کرده بود، در صورت تعارض حکم قضایی با مصوبه این شورا قطعاً تصمیم شورای عالی امنیت ملی حاکمیت دارد اما در خصوص مسدود سازی تلگرام به هیچ عنوان مصوبه ای نداریم که گفته باشد پیام رسان ها را نبندید و مقام معظم رهبری هم آن مصوبه را تایید کرده باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه از جمله وظیفه دستگاه قضایی رسیدگی به جرایم علیه امنیت کشور است، به جرایم امنیتی مذکور در کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: در این قانون جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی کشور ذکر شده که برخی از آن‌ها خاص است و برخی دیگر نیز عمومیت دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در مقام اشکال بر دستور صادره از بازپرس دادسرا برخی استدلال های عجیبی را مطرح می کنند و می گویند در مورد امور عمومی که با سرنوشت ده ها میلیون نفر در ارتباط است نمی شود با دستور یا قرار قضات دادسرا عمل کرد. باید از اینان پرسید در کدام بخش از قوانین چنین استدلالی پذیرفته شده است؟

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: قوانین از جمله قانون آیین دادرسی کیفری وظایفی را بر عهده دادستان و دادستان کل کشور قرار داده است و این وظایف در چارچوب نظامات و آیین دادرسی انجام می شود. در برخی مراحل دادرسی بحث تعدد قاضی مطرح شده اما در هیچ کجا نیامده که تحقیقات مقدماتی و تصمیمات دادستانی باید توسط چند بازپرس اتخاذ شود.

میلیونی بودن مخاطبان یک موضوع مانع ورود دستگاه قضایی به آن موضوع نیست

آیت الله آملی لاریجانی با ذکر مثالی دیگر در این زمینه تصریح کرد: دیوان عدالت اداری برخی از تصمیمات دولتی را ابطال می کند که این تصمیمات مخاطبان میلیونی دارند. آیا می توان گفت که یک قاضی نمی تواند چنین تصمیمی اتخاذ کند؟ 

رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: ما در شرایطی قرار داریم که نباید حرف های حاشیه ای بر اصل حاکم شود. دستگاه ها نیز موظفند به وظایف ذاتی خود عمل کنند و عقل و منطق نیز اقتضا می کند که مسئولان در چارچوب انجام وظایف خود، حرمت یکدیگر را حفظ کنند و با هم افزایی هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات و حفظ مصالح عمومی گام بردارند.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون دستورالعمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت. 

همچنین دادستان کل کشور گزارشی را از برخی مصادیق مربوط به جرایم و آسیب ها در فضای مجازی در جلسه امروز ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفانه منافقان دارند جوانان رو گول می زنند و می گویند 23 روز دیگر بلاک چین می آید اول می گفتند 3 روز بعد می آید و بعدش هم می گویند 23 روز بعد تا مردم به سمت پیام رسان های بومی دیرتر بیایند و بعضی ناامید شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه با فیلترشکن در تلگرام نیستند لطفا از لفظ همه استفاده نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای من در تلگرام لینک های منحرفانه آن هم بطور ناخواسته فرستاده میشد خوب شد که بومی سازی رو شروع کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سروش واقعا خیلی خوب من که لذت بردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا دیگر نگوییم که استفاده کننده ها از تلگرام 40 میلیون هستند چون خیلی ها مثل من از تلگرام خارج شدیم اما بلد نبودیم اکانت را پاک کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط 23 روز تا بلاک چین تلگرام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام مرده باد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
گرانی و بیکاری و وامهای چن هزار میلیاردی بدون ضامن و این چیزا اصلا مهم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
روح شهید تیموری شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی از دوستان من پیام رسان داخلی نصب کرده اند یکی گپ و یکی آی گپ و اینها بنده هم مهر دو اینها را نصب کردم و راضي ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
گاهی اوقات وقتی زمان می گذرد کمی فراموشی پیدا می کنیم در مورد بعضی چیزها نمونه اش هم فراخوان های منافقان تلگرامی و یادمان می رود که همین ها بودند که پرچم مقدس کشور ما را آتش زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با بر هم زدن یکی از پلن های دشمن یعنی پلن a یا همان تلگرام خواب دشمن را پریشان کردیم زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سروش 10 میلیون نفری شد تبریک میگم به ایران جوان های نخبه کشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای ایجاد رقابت بین پیام رسان ها و یا هر کالای خارجی دیگر باید اجازه واردات کالا را داد ؟ این مورد در خصوص کشور پیشرفته چین هم صدق می کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کانال های تلگرامی کمی در خصوص پیام رسان های ایرانی کم لطفی کردند و به شایعات دامن زدند بنظرم برای اینکه به مردم حقیقت را بگویند و دست دشمن را از نفوذ در فضای مجازی کشورمان دور کنند تا دیر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای ایجاد رقابت بین پیام رسان ها و یا هر کالای خارجی دیگر باید اجازه واردات کالا را داد ؟ این مورد در خصوص کشور پیشرفته چین هم صدق می کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
خان محمدعلی آقا
۰۹:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای من سواله که چرا اپراتور های موبایل و اینترنت خانگی و... در ایران کاری نمیکنن که اگه هرکس بخواد از فیلترشکن استفاده کنه، مصرفش خارج از بسته اینترنتش محاسبه بشه، فهمیدنش هم که بنظر کار راحتی میاد، مثلا اگه با فیلترشکن بخواهی بری سایت راهور ناجا، بهت اجازه دسترسی به سایت رو نمیده، اینطوری باوجود قیمت نجومی اینترنت آزاد و خارج از بسته درشدن ایران، دیگه هیچ کس فکر استفاده از فیلترشکن هم به سرش نمیزنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید با کسانی که در داخل سعی و تلاش دارند تا سرورهای پیام رسان های ایرانی را با اقدامات گوناگون سنگین نمایند برخورد ویژه شود اینها می خواهند پیام رسان های داخلی شکست بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سروش 10 میلیونی شد به مردم خوب و وطن دوست تبریک عرض می نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا باید از سیستم های آمریکایی استفاده کنیم که کشور آمریکا می خواهد ما را تحریم کند ؟ ما هم باید آمریکا را تحریم کرده و از اینستاگرام و تلگرام استفاده نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام 7 پیام رسان خوب ایرانی داریم که می توانیم با عضویت در آن امید را به متخصصان داخلی کشورمان هدیه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا تلگرام را فیلتر کرده ایم ؟ چرا برای رقابت با تلگرام، پیام رسان های داخلی را قدرتمندتر نمیکنید ؟ همین پیام رسان ایتا دقیقاً کپی از تلگرام است من عاشق ایران و ایرانیم ولی مسیری که در برخی از کارها در حال رفتن هستیم مناسب نیست
Germany
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام فیلتر شد اشکال نداره. اقا دیگه چرا تمام پیام رسان هارو مسدود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیر تلگرام و اسراییل با هم در تعاملند نباید به آن اعتماد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
همش تقصیر این پاول دوروف نامرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نسخه 1.9.0 سروش را ببینید نظرتان در مورد این پیام رسان تغییر خواهد کرد عالیییییییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سالی که نکوست از بهارش پیداست . سال حمایت از کالای ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینستاگرام هم باید فیلتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفانه همین پست های اینستاگرامی خیلی برای جامعه ما معضل شده کدام از این ها برای کشور ما مفید بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دولت جوابگوی گرانی و مشکل بیکاری جوانان باشد و بستن سایت های مجرمانه یا جرمزا را به مسئولان ذی ربط بسپارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تشکر از قوه محترم قضائیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
فردا 10 صبح پیام رسان سروش 10 میلیونی می شود پیشاپیش تبريك عرض می نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
فردا 10 صبح پیام رسان سروش 10 میلیونی می شود پیشاپیش تبريك عرض می نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
یک تست روانشناسی در مورد اعتماد به نفس مردم قبل از بومی سازی فضای مجازی و بعد از آن بگیریم تا متوجه شویم چقدر مردم اعتماد به نفس شان بیشتر شده بعد از بومی سازی فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
روزانه 11 میلیارد خرج تلگرام می نمودیم درحاليكه بعضی از مردم محتاج کمک ما هستند اما ما همیشه دستمان خالی است و بودجه نداریم بودجه صرف چه می شود ؟ صرف تلگرام و ... چرا ؟ قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
یک مسئله ای را بعنوان یک شهروند ایرانی می خواهم بگویم و آن این است که نباید همیشه لفظ همه را برای موافقت و مخالفت با چیزی بکار ببریم درصورتیکه نظری دیگران را نمی دانیم الان بنده با فیلتر شدن تلگرام مخالف نیستم که هیچ موافق هم هستم اما بعضی می گویند 40 میلیون نفر ایرانی با فیلتر شدن تلگرام مخالفت دارند . این درست نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
وطن دوستان بین مردم فدایی دارند. آیت الله لاریجانی ما شما را دوست داریم بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
کیفیت پیام رسان سروش روز به روز داره بهتره میشه اما نمره اش در بازارهای اندرویدی داره بدتر میشه واقعا مشکوک نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نباید بدون موافقت مردم یکدفه فیلترینگ میسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
در نمره دهی به پیام رسان سروش در گوگل پلی و ... داره خیانت میشه واقعا این پیام رسان شایسته بهترین ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من با بومی سازی فضای مجازی مشکلی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفانه فراموشی پیدا کردیم و یادمان رفته منافقان با همان فراخوان های تلگرامی چگونه نظم کشور را بر هم می زدند کمی باید حوادث را مرور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نمی دانم چرا در سال حمایت از کالای داخلی بعضی مردم را به تشویق از کالای خارجی تشویق می نمایند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر نماینده های مجلس انقدر نمی گفتند مردم به پیام رسان های بومی اعتماد ندارند و نظر جمعی را نظر همه مردم اعلام نمی کردند الان پیام رسان های داخلی بجای 20 میلیونی شدن 40 میلیون بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من نمی دانم چرا انقدر در مورد تلگرام بحث می شود سروش داره 10 میلیونی میشه ، بقیه هم خوب دارن عضو می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نسخه 1.9.0 سروش را دانلود کردم اگر دوست داشتید استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
کشور هند زیاد از ما دور نیست منابع غنی نفت و گاز هم ندارد اما پیام رسان بومی دارد که چند برابر کشور ما درآمد اش می باشد
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با توهین کنندگان نیز باید برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
برخی از طریق تلگرام کسب درآمد میکردن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
میلیونها نفر فقط جهت سرگرمی تلگرامن،تعداد کمی جهت مخالفت با نظام ایران یا اغفال و تروریست.
ملت ایران تروریست نیستن که بخاطر جنایت وارد تلگرام بشن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
چه کسانی توهین کردند؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت بر پتول دورف
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
h
۱۹:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقا تو این موردفیلترینگ تلگرام شیر مادر حلالتون دمتون گرم من روزی 4ساعت الاف این بودم رها شدم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مسلمه که همکاری نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
معلومه خود مجرمان با مسئول تلگرام دستش تو یه کاسس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینستاگرام باید توسط دولت فیلتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
انقدر از روی لج کردن به پیام رسان سروش در گوگل پلی رای منفی ندهیم زشت است بگذارید کشورهای دیگر هم استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نسخه 1.9.0 سروش بسیار عالی است تا جایی که آن را به دوستانم توصیه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سروش داره 10 میلیونی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
توافق محرمانه چه بوده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام چیزی است که تلگرام بخاطر آن حاضر شد اینترنت کشورش موقتا مختل شود ولی آن را فیلتر بنماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام رو برای همیشه مسدودش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من بعنوان یک هروند با فیلتر شدن تلگرام هیچ مشکلی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دوستان هند از پیام رسان خودش دو برابر بودجه نفت ما درآمد دارد . کمی تامل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با فیلتر شدن تلگرام آن های که ارز از کشور ما خارج می کردند دیگر نمی توانند این اقدام را انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای احمدی نژاد باید زودتر ازین ذستگیر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر تلگرام عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پاول دورف اصلا همکاری نکرد با مسئولان کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا اجازه بدهید دفعه بعد دولت اینستاگرام را فیلتر نماید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
آیت الله لاریجانی نمود یک وطن دوست واقعی هستند که هیچ شکی در آن وجود ندارد و تمام وطن دوستان موافق حرف من هستند
India
مینا
۱۸:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تو کی هستي؟
Germany
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
من جونم رو برای وطنم میدم زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
حقوق شهروندی یعنی این که بتوانیم از پیام رسان های متنوع عالی هر کدام را که دوست داشتیم انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
حقوق شهروندی یعنی این که بتوانیم از پیام رسان های متنوع عالی هر کدام را که دوست داشتیم انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
این که گفته شود همه با فیلتر شدن تلگرام مخالف اند حرف درستی نیست زیرا من و عده ای که پیام رسان های ایرانی را انتخاب کردیم موافق فیلترینگ تلگرام هستیم
Germany
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مث اینه که بگی چون من مرغ دوست دارم خوردن هرچیز دیگه ای رو برای همگان حرام میدونم .
امیدوارم همیشه موفق باشی بااین طرز تفکرت
Netherlands
صادق
۰۳:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
شما می توانید از تلگرام استفاده نکنید.
اگر صحبت شما منطقی باشد، باید پیام رسان های ایرانی را هم تعطیل کنند چون
ما و عده ای که از تلگرام استفاده می کنیم موافق فیلترینگ پیام رسان های ایرانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من فکر می کردم کل فضای مجازی می خواهد مسدود شود اما حال 7 پیام رسان داخلی عالی داریم که خیلی آزادانه می شود در آنها فعالیت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
از بومی سازی پیام رسان های داخلی خیلی راضی ام بعنوان یک شهروند و از آن استقبال می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید به این اندیشید که چرا باید بابت ترافیک تلگرام این همه ارز از کشور خارج شود ؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
کسانی که نگران ارز هستند آیتم های بسیار مهم تری وجود دارد که هزینه تلگرام در برابر آن صفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
همین تلگرام و اینستاگرام بود که ترویج تجملات و بی بند و باری بوجود آورد و ایمان بعضی ها را سست کرد و باعث بوحود آمدن جرم و جنایت و اختلاس و ... شد
Netherlands
صادق
۰۳:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
یعنی می فرمایید قبل از تلگرا م اختلاس وجود نداشت ؟
چه ربطی دارد؟
الآن که تلگرام فیلتر شده جرم و جنایت از بین رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیر تلگرام منافق خائنه
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
✅ این جایی که شکایت میکنن کجاست؟! ♦️عجباااااا
♦️همین الان اخبار سراسری گفت یکی از دلایل قطع تلگرام شکایت های متعدد مردم هست من نمیدونم این جایی که شکایت میکنن کجاست ؟ من از خیلی چیزا شکایت دارم من از مافیای واردات وصادرات شکایت دارم از انحصار خودرو شکایت دارم از برادران مواد فروش شکایت دارم از اختلاس گران شکایت دارم از فریب دهندگان شکایت دارم از اسیدپاش ها شکایت دارم از فقر شکایت دارم از پارتی بازی شکایت دارم من از صدها چیز شکایت دارم لطفا همه ی اینها را مانند تلگرام با سرعت تمام قطع کنید با تشکر
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام مهمتره با تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اکثر مشکلات کشور با قانون صحیح قابل حل است. حتی مشکلات ارزی هم اگر قوانینی در راستای حمایت از گردشگری و ورود گردشگران و موضوعات دیگر تصویب شود قابل حل است. فقط باید یک مقدار از سلیقه گرایی فاصله بگیریم و به فکر ایران عزیزمان باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان حقوق من رفته زیر سوال.تلگرامم رو بستن.من ب عنوان شهروند حق استفاده از هر پیام رسانی اعم از داخلی و خارجی رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
برخی از عده قلیل از افرادی که در شهروند این کشور نیستند و همیشه ساز مخالف میزنند با فیلترینگ تلگرام به علت درخواست 99.9 درصد مردم ، مخالفت کردند و نظرات بیخودشان را ابراز کردند که با آنها با عطوفت و گذشت برخورد شد.
Germany
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ینی الان ۹۹.۹ درصد با فیلترینگش موافقن؟ :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید پیام رسانهای داخلی فیلتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشکلات اقتصادی بیکاری فقر گرونی خیلی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اول برید یقه اونی رو بگیرید که پول های ایران را در بانک های خارجی مخصوصا امریکا گذاشته
آخرین اخبار