مدير كل بازسازى بنياد مسكن گفت: قرار نيست دولت براى مردم خانه بسازد و بايد كارى كنيم آنها روى پايشان بايستند و خود خانه بسازند.

قرار نيست دولت براى مردم خانه بسازدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جودى مديركل بازسازى بنياد مسكن در حاشیه بازدید خبرنگاران از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اظهار کرد: در زلزله كرمانشاه ١٢ هزار واحد مسكونى روستايی و ٨ هزار واحد مسكونى شهرى صد در صد تخريب شد.

 مديركل بازسازى بنياد مسكن با بیان اینکه وظيفه دولت، حمايت، نظارت و هدايت است، افزود: وظيفه داريم مجوز و پروانه ساخت و ساز را صادر كنيم.

وی بیان کرد: بايد مردم را در ساخت خانه‌هايشان كمك كنيم تا اصول فنى را رعايت كنند و اجازه دهيم آنها طبق سلايقشان خانه بسازند.

جودی گفت: قرار نيست دولت خانه براى مردم بسازد و بايد كارى كنيم انها روى پايشان بايستند و خود خانه بسازند.

 مديركل بازسازى بنياد مسكن خاطرنشان کرد: تا كنون حدود ١٧ هزار واحد مسكونى روستايي آوار بردارى شده است  و ١٣ هزار واحد هم شروع به ساخت و ساز كرده‌اند.

جودی ادامه داد: قرار است 5 هزار میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه گذاری شود. این اقدام در حالی انجام می‌شود که باید مردم در جریان ساخت و ساز و بازسازی منازلشان مشارکت کنند؛ زیرا اگر چنین کاری به پیمانکاران و شرکت‌های ساختمانی محول شود چیزی عاید مردم نخواهد شد.

 مديركل بازسازى بنياد مسكن با بیان اینکه مردم محور اصلی بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله هستند، گفت: زلزله از نظر حمایت دولتی بی‌نظیر بود به طوری که سه روز بعد از وقوع حادثه دولت مصوبه صادر کرد و یک هفته بعد از این حادثه بانک‌ها اقدام خود را برای ارائه تسهیلات و وام‌ها عملیاتی کردند.

جودی اضافه کرد: قول می‌دهیم تا پایان شهریور ماه 12 هزار واحد مسکونی روستایی قابل سکونت به مردم تحویل دهیم و هیچ کس در فصل سرما بی‌سرپناه باقی نماند.

وی گفت:‌ عمده خسارتی که به منازل مسکونی در جریان زلزله کرمانشاه وارد شد مربوط به آن دسته واحدهایی است که روی خاک دستی ساخته شده بود.

 مديركل بازسازى بنياد مسكن متذکر شد:‌ پیش بینی ما این است که 8 هزار واحد مسکونی را در شهر تا نیمه اول سال 98 به پایان برسانیم.

جودی تأکید کرد: از 59 هزار واحد مسکونی که نیاز به تعمیر دارد، 26 هزار واحد کار تعمیرشان تمام شده و 29 هزار و 600 واحد هم کارهای مربوط به مرمت‌شان به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: پس از انجام امور مربوط به تعمیر منازل آسیب دیده همچنان پس‌لرزه‌ها ادامه دارد و مردم در چادرها و کانکس‌ها زندگی می‌کنند و تمایلی به تخلیه آنها ندارند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه باید مردم را از نظر روانی آماده کرد تا آماده رفتن به خانه‌هایشان باشند، گفت: دولت در مجموع 2700 میلیارد تومان اعتبار برای بخش مسکن مناطق زلزله‌زده تخصیص داده که این اعتبار در بانک‌ها موجود است و مردم به راحتی می‌توانند این وام‌ها را دریافت کنند.

وی افزود: این اعتبار در مناطق شهری 40 میلیون تومان و برای مناطق روستایی 30 میلیون تومان است البته 10 میلیون تومان هم برای خرید وسایل خانه به آنها داده می‌شود.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تأکید کرد: ممکن است مردم از سیستم بانکی در ارائه تسهیلات ناراضی باشند که البته این نارضایتی صحیح است، ما متناسب با پیشرفت کار اعتبار آزاد می‌کنیم و سیستم بانکی ما در منطقه موجود است.

جودی خاطرنشان کرد: مسئولان استان از جمله استاندار به سیستم بانکی فشار می‌آورند تا تسهیلات را زودتر در اختیار مردم قرار دهد.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان 8 تن سیمان رایگان برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته و بالغ بر 60 هزار تن سیمان تاکنون بین مردم توزیع شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: همچنین مردم برای دریافت مجوز ساخت و ساز هیچ پولی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و صدور مجوز برای آنها رایگان است.

جودی خاطرنشان کرد: دولت به نظام مهندسی برای نظارت، طراحی و آواربرداری پول می‌دهد تا مردم در این باره دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی اظهار کرد: با کمک اعتبارات دولتی هیچ واحد مسکونی 70 یا 80 متری در روستا یا شهر ساخته و به مردم تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تصریح کرد: دولت وظیفه جبران خسارت ندارد، اما کمک می‌کند تا مردم روی پای خودشان بایستند و در واقع هدف ما کمک به توانمندی مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
قرار نيست دولت براى مردم خانه بسازد ؟؟!!
آخرین اخبار