رئیس پلیس راهور کشور گفت: متأسفانه در زمان انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری بسیاری از راه‌های ناایمن افتتاح می‌شوند.

بسیاری از راه‌های ناایمن در زمان انتخابات افتتاح می‌شوند/60 درصد از تصادفات در 30 کیلومتر شهرهابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور کشور در مراسم گردهمایی رؤسای ادارات و حمل ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه در ایران 93 درصد از ترددهای باری و مسافری از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: جاده‌ها در کشور ایران نقش حیاتی و شریانی دارد و کشور را می‌تواند از لحاظ اقتصادی رشد و توسعه دهد بنابراین باید حمل ونقلی روان، ایمن و با صرفه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: هماهنگی بین بخش‌های مختلف در طول مسیر جاده‌ای باید کاملا پیگیری شود زیرا که یک مسئول استانی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه جاده‌ای خود تصمیم‌گیری کند بلکه باید به تمامی حوزه‌ها در استان‌های مختلف اطلاع دهد و در این بخش تمامی تصمیمات استانی است.

حمیدی افزود: در طرح‌های زمستانی و نیز بحران‌های طبیعی تصمیم‌گیری‌های استانی بیشتر نمود پیدا می‌کند زیرا که برای انجام یک محدودیت جاده‌ای باید به تمامی حوزه‌های مجاور اطلاع دهیم.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: در زمستان سال گذشته 21 استان درگیر کولاک داشتیم و ما در تجهیزات راهداری با کمبود شدید امکانات روبه‌رو بودیم، این موضوعات نشان می‌دهد که نباید به امکانات اکتفا کنیم و باید حوزه راه‌ها را وسیع‌تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه 220 هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد و اگر بحرانی در این کشور اتفاق بیافتد مسئولان کمیته مکلف هستند که از هیچ پوششی در حوزه امداد رسانی دریغ نکنند.

حمیدی تصریح کرد: مسئولان کمیته مکلف هستند برای اقدامی که انجام می‌دهند از قبل همه بخش‌ها را شناسایی کنند و به خودی خود طرحی را ارائه نکنند.

وی تأکید کرد: از همکاران برنامه راهبردی و بلند مدت نمی‌خواهم زیرا که مسئولان نظام آن را انجام می‌دهند.

حمیدی افزود:‌اگر همکاران پلیس به کارهای روزمره خود برسند کلاهمان را بالا می‌اندازیم ما نیازی برای ارائه بهبود برآوردهای بلند مدت نداریم.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه شما پیش‌بینی و پیگیری اقدامات است، گفت: انجام این اقدامات به ما کمک می‌کند که در زمان بروز حادثه با کمترین مشکلات مواجه شویم بنابراین باید پلیس و مسئولان راهداری قبل از آنکه حادثه‌ای رخ دهد آن را پیش‌بینی و پیشگیری کنند.

وی افزود: کارهای روزمره ما کاملا شفاف، روشن و تعریف شده است، بنابراین باید پلیسا‌ن و مسئولان راهداری آن را انجام دهند.

حمیدی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان و مدیران بخش جاده‌ای به دلیل فشارهای وارد شده از سوی مسئولان و مقامات خاص اقدام به افتتاح جاده می‌کنند، گفت: برخی از جاده‌ها به دلیل گرفتن پست جدید و یا در زمان انتخابات افتتاح می‌شود.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: هیچ راه جدیدی نباید افتتاح شود مگر آنکه در چارچوب حداقل‌های تعیین شده به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه برخی از مدیران به دلیل مسائل خاص جاده‌هایی بی‌کیفیت و بدون داشتن ایمنی را افتتاح می‌کنند و دنیای خود و آخرت خود را به خطر می‌اندازند.

وی با اشاره به اینکه فشارهای محلی باعث واگذاری حریم راه‌ها شده است، گفت: هم اکنون برخی جاده‌های برون شهری به درون شهری انتقال پیدا کرده در حالی که حریم راه یک سرمایه ملی است و متعلق به یک منطقه نیست بنابراین باید حفظ شود.

حمیدی اظهار کرد: هیچ یک از جاده‌های کشور نباید سرعت‌گیر داشته باشد اما ما به دلیل جلوگیری از تصادفات مجبور هستیم سرعت‌گیر‌هایی را نصب کنیم و این تنها به دلیل آن است که در گذشته حریم راه‌ها را واگذار کرده و همین موضوع باعث ساخت رستوران‌ها در کنار جاده‌ها شده است.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: ارتقای ایمنی جاده‌ای جمله‌ای است که همه می‌گویند اما کمتر از کسی در اجرای آن درگیر است.

وی با اشاره به اینکه 500 میلیون تومان برای هر نفر لازم است تا در جاده‌ها کشته نشود، گفت: با تعیین هزینه‌های کاهش کشته‌های جاده‌ای می‌توانیم میزان تصادفات در جاده‌های کشور را کاهش دهیم.

حمیدی با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد از کشته‌ها در مسیرهای کویری به دلیل واژگون شدن خودروها است گفت: اکثر جاده‌های کشور به دلیل نداشتن شیب مناسب و استاندارد باعث واژگونی خودروهای کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت و نظارت بر جاده‌های کشور باعث عاقبت‌ به خیری پلیسان و مدیران راهداری در کشور می‌شود بنابراین باید برای ایمن‌سازی جاده‌ها هزینه‌ کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه 60 درصد از حوادث جاده‌ای در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: بسیاری از رانندگان به دلیل آنکه تصور می‌کنند به مقصد رسید‌ه‌اند هیچ استراحتی نمی‌کنند و همین موضوع باعث رخ دادن تصادفات می‌شود.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر نداشتن خط‌کشی‌های درست و امکانات رفاهی و جاده‌ای و نیز همکاری نکردن شهرداری‌ها باعث رخ دادن تصادفات بسیار شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار