معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کردستان گفت:همه دستگاه‌های اجرایی سطح استان باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارش در روز‌های آینده را داشته باشند و تمهیدات لازم را برای مواجهه با این وضعیت فراهم کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهندس امیر قادری، روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان تمهیدات مناسب به منظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی ناشی از افزایش آب مخزن سد‌های استان را اتخاذ کند.
 
وی افزود: فرمانداری‌های شهرستان‌های استان هم در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در سطح شهرستان اقدام کنند.

قادری تاکید کرد: شهرداری‌های شهر‌های استان نسبت به پاکسازی آبراهه‌ها و جداول سطح شهر اقدام نمایند؛ همچنین نیرو‌های نظامی و انتظامی آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت نیاز از خدمات آن‌ها استفاده شود و صدا و سیما نیز اطلاع رسانی مناسب را انجام دهد.

آرتیکاس اقبال، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت:این جلسه به درخواست اداره کل هواشناسی استان و به منظور برنامه ریزی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی با توجه به ورود سامانه‌های بارشی در روز‌های آینده بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان نیز در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۴۹۶ میلی متر بارندگی داشته ایم، عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش و نسبت به دوره بلند مدت ۵.۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/م

افزایش ۱۲ درصدی بارندگی‌ها در سال زارعی جاری

برچسب ها: بارش باران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.