نویسنده و تهیه‌کننده سرشناس آمریکایی اعلام کرد که داستان‌پردازی نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران فقط برای مخاطب قرار دادن ترامپ بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، فرید زکریا نویسنده و مجری آمریکایی که تهیه‌کننده سری برنامه‌های جی پی اس برای این شبکه است، گفت: «پیام اصلی سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی اخیرش برای مردم اسرائیل و جهانیان این بود که ایران دروغ گفته است.»

وی در ادامه افزود: نتانیاهو که از سابقه حضور متحد خود یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شبکه‌های تلویزیونی سرمشق گرفته است، نمایش مذکور را برای مخاطب قرار دادن او پیش برد. او از کشف هزاران سند درباره برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت. پس از این سخنرانی نتانیاهو، اکثر کارشناسان اتفاق نظر داشتند که در آنچه ظاهرا نخست وزیر اسرائیل افشاگری می‌کرد، نکته چندان جدیدی وجود نداشت.

فرید زکریا  تصریح کرد: نتانیاهو سخنان ضد ایرانی خود را ابتدا به زبان انگلیسی بیان کرد و پس از پایان این بخش، به زبان عبری سخنرانی کرد. شاید او با این کار فقط یک نفر را مخاطب خود قرار داده بود و آن عبارت بود از همان فردی (ترامپ) که قرار است تا دوازده ماه مه تصمیم بگیرد آیا آمریکا در توافق هسته‌ای می‌ماند یا از این توافق خارج می‌شود.

انتهای پیام/

اظهارات فرید زکریا درباره داستان‌پردازی نتانیاهو علیه ایران

برچسب ها: دونالد ترامپ ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار