مدیركل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به كار معلمی گفت: معلمین ما جزء پروثوق‌ترین افراد جامعه هستند و كار معلمی كار ایثارگری و عمل جهادگری است.

كار معلمی ایثارگری و عمل جهادگری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمد پورداود،مدیركل آموزش و پرورش استان همدان در همایش معلم و تحقق جامعه مهدوی كه در سالن اجتماعات اداره كل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و 36 هزار شهید دانش آموز و تبریك هفته معلم، اظهار داشت: در قرآن كریم در سوره جمعه به مسئله تعلیم و تربیت به زیبایی اشاره شده است.

وی گفت: رسالت همه پیامبران و معلمان ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی قبل از وظیفه معلمی، مربیگری است و ما اعتقاد داریم تعلیم و تربیت دو بال هستند كه با وجود در كنار هم قرار گرفتن و پیوند از هم ناگسستنی كه دارند، می‌توانند كارستان به وجود آورند و ما نیز به رسالتی كه در دستگاه تعلیم و تربیت دنبال آن هستیم، برسیم.

مدیركل آموزش و پرورش استان همدان افزود: خوشبختانه در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سند تحول بنیادین وجود دارد و این سند نقشه راه است و در این سند، آموزش مقدمه تربیت است اما تربیت مقدم بر آموزش است.

وی در ادامه در خصوص سند تعلیم و تربیت بیان كرد: مطابق سند تحول، تعلیم و تربیت عبارت است از هرگونه اقدام هدایتگرانه برای پرورش ادراكات، اقدامات، تصمیمات و تمایلات در حوزه ارتباط انسان با خدا، با خود، با دیگران و طبیعت برای رسیدن به قرب الی الله كه غایت خلقت هستی است.

پورداود تصریح كرد: در سند تحول بنیادین برابر این تعریف 6 ساحت در نظر گرفته شده كه شامل تربیت عبادی، اخلاقی كه سرلوحه كار آموزش و پرورش است، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت زیبایی و هنری، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فناوری می‌شود كه این ساحت‌ها ما را رهنمون می‌كنند كه برون داد آموزش و پرورش پس از پایان دوره انسان‌هایی مفید و سازنده و خداباور باشند.

وی با اشاره به كار معلمی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه در هفته معلم قرار داریم معلمین ما جزء پروثوق‌ترین افراد جامعه هستند و كار معلمی كار ایثارگری و عمل جهادگری است.

مدیركل آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: در همه صحنه‌ها معلمین نقش اثرگذار داشته‌اند و با وجود همه تنگناهایی كه وجود دارد، فرهنگیان هنوز مرجع امر تعلیم و تربیت هستند.

انتهای پیام/خ

معلمین  جزء پروثوق‌ترین افراد جامعه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.