مولود چاووش اوغلو گفت ممکن است تا پایان سال جاری میلادی سیاست اخذ روادید برای مسافران ترکیه‌ای به مقصد روسیه لغو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز یکشنبه گفت آنکارا امیدوار است تا پایان سال 2018، سیاست روادید برای شهروندان ترکیه‌ای که قصد سفر به روسیه را دارند، لغو شود.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترکیه گفت: «من فکر می‌کنم سیاست روادید با روسیه لغو خواهد شد، حتی اگر لغو آن به طور کامل انجام نشود. شاید تا پایان سال جاری میلادی، روسای جمهور دو کشور در مکالمات تلفنی و یا دیدارهای خود پیشنهاد لغو روادید را بیان کنند.»

در پی تشدید تنش‌ها میان روسیه و ترکیه در ماه نوامبر سال 2015 به دلیل ساقط شدن یک جنگنده نظامی روس بر فراز آسمان سوریه از جانب نیروهای ترکیه، مسکو سیاست روادید را برای شهروندان ترکیه‌ای اتخاذ کرد. از دیگر اقدامات متقابل روسیه در قبال ترکیه می‌توان به محدودیت فعالیت سازمان‌های ترکیه‌ای در روسیه، اعمال ممنوعیت موقت برای استخدام کارگران ترکیه‌ای و ممنوعیت واردات برخی از مواد غذایی از ترکیه اشاره کرد.

پس از عذرخواهی ترکیه در ماه ژوئن سال 2016، روابط دوجانبه مسکو و آنکارا تقویت شد و دو کشور بسیاری از این محدودیت‌ها را لغو کردند. با این حال، همچنان سیاست ویزا برای شهروندان ترکیه‌ای در حال اجرا است.

در اوایل ماه آوریل، آلکسی ارخوف، سفیر روسیه در ترکیه، در گفتگو با اسپوتنیک گفت مسکو آماده است سیاست نیاز به اخذ روادید برای سفر برخی از شهروندان ترکیه‌ای به روسیه، از جمله بازرگانان و رانندگان خودروهای سنگین، را لغو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار