مدیرکل راه آهن فارس به در خصوص تجاوز نکردن عشایر به حریم راه آهن هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن فارس با هشدار دادن به عشایر درخصوص تجاوز نکردن به حریم راه آهن گفت: ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است که از یک طرف اطمینان شبکه حمل و نقلی کشور را بالا می‌برد و از طرف دیگر باعث توسعه اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل انسانی نقش اصلی را در ارتقاء ایمنی دانست و افزود: در روز‌های اخیر شاهد تجاوز به حریم و عبور عشایر فارس در حریم راه آهن فارس بوده ایم که این امر بسیار خطرناک است.

وی بیان کرد: طبق ماده ۱۷ قانون راه‌ها و راه آهن، هر گونه تردد و عبور از خطوط ریلی و ورود به حریم ۱۷ متری راه آهن ممنوع است.

مدیرکل راه آهن فارس تصریح کرد: ۳۰ متر پس از حریم ۱۷ متری نیز حریم تاسیساتی بوده و هر گونه ساخت و ساز، درختکاری، زراعت، دیوارکشی، تأسیسات و حفاری در این محدوده ممنوع بوده، و در محدوده ۷۰ متری خطوط ریلی هرگونه ساخت و ساز باید با اخذ مجوز قانونی از راه آهن باشد.

ولدی ادامه داد: با وجود تذکر‌های پرسنل راه آهن فارس همچنان شاهد تردد عشایر و عابران در حریم ریلی فارس هستیم که از طرفی به دلیل سرعت و وزن بالای قطارها، ترمز گرفتن آنی برای قطار دشواربوده، به عبارت دیگر از زمان اقدام به ترمز تا زمان توقف کامل قطار، مسافتی برابر ۱۲۰۰ متر طی می‌شود که احتمال برخورد را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/ت

هشدار اداره راه آهن فارس به عشایر در خصوص تجاوز نکردن به حریم راه آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.