رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) گفت: باید به ساخت و ساز‌های ایمن در مقابل زلزله توجه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طهمورث یوسفی رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) بیان کرد: ۸۰ درصد از شهر‌های کشور بر روی گسل واقع شده اند، که باید به موضوع ساخت و ساز  ایمنی ساختمان‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس نیز یکی از استان‌های زلزله خیز کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب شرق استان فارس بر روی گسل قرار دارد که به عنوان نمونه می‌توان به شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، فراشبند، زرین دشت و لارستان که بر روی کمربند زلزله قرار دارند، اشاره کرد.

یوسفی تصریح کرد: گسل کازرون که به گسل قطر کازرون معروف است و گسل منطقه کوهمره سرخی از جمله گسل‌های استان به شمار می‌رود که نسبت به دیگر گسل‌ها فعال ترند.

رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) در خصوص وضعیت شهر شیراز نیز ادامه داد: شهر شیراز از شهرک گلستان تا مهارلو بر روی گسل واقع شده که طبیعی است.

وی افزود: ساختمان‌ها نباید بر روی خاک‌های سست ساخته شوند و باید شرایطی فراهم شود تا با ساخت ساختمان‌های ایمن در مقابل زلزله‌های شش ریشتری مقاوم باشند.
انتهای پیام/ت

توجه به مقاوم سازی ایمنی ساختمان های فارس  در برابر زلزله

برچسب ها: زلزله ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار